نیروهای مدافع خلق: ١٩ اشغالگر از پای درآمدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات‌های گریلایی در عرصه‌های زاپ، متینا و آواشین ١٩ اشغالگر ترک به سزای اعمالشان رسیده‌، ۴ اشغالگر زخمی شده‌اند و زیان بزرگی به ارتش ترکیه وارد شده است.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش متجاوز ترک را با افکار عمومی در میان گذاشته است.

بنابر اطلاعیه ه.پ.گ، نیروهای گریلا با روح برخودان آپویی و شهامت ملیتانی در ۴٠مین روز مقاومت تاریخی ضربات سهمگینی را بر ارتش متجاوز ترک در مناطق حفاظتی میدیا تحمیل کرده‌اند. ارتش ترک علی‌رغم ٢٣ بار حمله با سلاح شیمیایی و ٣١ بار بمباران و ده‌ها حمله‌ای توپخانه‌ای نتوانسته‌ است به هیچ کدام از اهداف خود دست یابد.

در اطلاعیه آمده است که روز ٢٣ می اشغالگرانی که درصدد کارگذاشتن سیستم دوربین مداربسته در منطقه تپه ورخله عرصه آواشین بودند از سوی نیروهای گریلا با سلاح سنگین هدف قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن یک اشغالگر کشته، دوربین مداربسته منهدم گردیده و اشغالگران پا به فرار گذاشته‌اند.

ه.پ.گ در شرح جزئیات گریلایی می‌افزاید که در روزهای ٢٢ و ٢٣ می در چندین عملیات ٩ اشغالگر در عرصه زاپ کشته و ٢ اشغالگر نیز زخمی شده‌اند.

ارتش ترک در حملات روز ٢٣ می به شکفتا بریندارا، تپه دوزخ و تپه شهید برخودان عرصه زاپ ١١ بار از سلاح شیمیایی و مواد منفجره استفاده کرده است.

همچنین در همین روز گریلاهای ه.پ.گ یکی از مواضع ارتش ترک در پایگاه کانی‌ماسی در حومه شهر دهوک را هدف قرار داده‌ و آنرا منهدم کرده‌اند.

ه،پ.گ می‌افزاید که در عرصه متینا نیز ٢ اشغالگر در عملیات گریلایی کشته شده‌اند. همچنین روز ١٩ می در عرصه هفتانین ٧ اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر دیگر زخمی گشته‌اند.