نیروهای مدافع خلق: ۲ اشغالگر در ورخله کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ /یژاستار ضربه سنگینی به سربازان اشغالگر ترک که به ورخله حمله کرده بودند، وارد کردند. در این عملیات ۲ اشغالگر کشته و ۲ اشغالگر دیگر مجروح شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات گریلاها و حمله‌ی اشغالگران بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه ه.پ.گ:

در چهارچوب عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس

۲ اکتبر /١٠ مهرماه ساعت ۱۰:۳۰ نیروهایمان علیه اشغالگرانی که می‌خواستند به منطقه ورخله در آواشین حمله کنند عملیاتی انجام دادند. در این عملیات ۲ اشغالگر کشته و ۲ اشغالگر دیگر زخمی شدند. این عملیات موفق برای درود فرستادن به مقاومتگرانی انجام شد که با عزمی نستوه علیه اشغالگران می‌جنگند.

٢ اکتبر ساعت ۱۳:۳۰ و در سوم اکتبر ساعت ۶:۴۰ نیروهایمان در منطقه زاپ علیه اشغالگران در منطقه شهید سرخوبون ۲ بار با سلاح سنگین عملیات انجام دادند. در هر دو عملیات بشیوه‌ای موفق اهداف مشخص شده هدف قرار گرفتند.

در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ خابور در منطقه متینا

٢ اکتبر ساعت ۲۰:۲۰ تا ساعت ۲۱:٠٠ نیروهایمان هلیکوپترهای مهاجم ارتش اشغالگر ترکیه را  که می‌خواستند روستاهای هرور و کیسته را بمباران کنند هدف قرار دادند. در نتیجه هلیکوپترهای مهاجم مجبور شدند منطقه را ترک کنند.

از عصر اول اکتبر تا صبح دوم اکتبر هلیکوپترها در آسمان عرصه‌های تپه‌ی سور، تپه‌ی سلیمان، تپه‌ی سپی، مروانوس و تابورا عربان در منطقه آواشین به گشتزنی پرداختند. همزمان عرصه‌ی تابورا عربان، دره باسیا و روستایی دری توسط هلی‌کوپترهای مهاجم بمباران شدند.

در دوم اکتبر ساعت ۱۹:۰۰ تا ساعت ۲۲:۰۰  در منطقه ی متینا هلیکوپترها برخط قاشورا در حال گشت‌زنی بودند. همزمان در دامنه‌ی منطقه‌ی کانی ماسی در منطقه آمیدی، اطراف روستاهای سرارو، ادنه، دشیشه و عرصه‌ی کوردینه و کلا قمری در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه همراه با روستای بانکه توسط هلیکوپتر‌ها و جنگنده‌ها بمباران شدند.

در دوم اکتبر ساعت ۱۶:۱۵ عرصه‌های کوه جودی در منطقه زاپ با جنگنده و در شب همان روز نیز توسط مقرهای نظامی واقع در مناطق مرزی توپ‌باران شدند. صبح روز سوم اکتبر نیز زیوه نیز توپ باران شد. به دلیل این بمباران‌ها منطقه دچار آتش‌سوزی شده و این آتش سوزی تا کنون نیز ادامه دارد.

در دوم اکتبر ساعت ۱۴:۴۴ روستای یکمال در عرصه گاره از توابع آمیدی در استان دهوک توسط جنگنده‌های دولت ترکیه بمباران شد.