نیروهای مدافع خلق: ٢٠ ارتشی ترکیه کشته شدند

مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان بدون وقفه ادامه دارد. در عملیات گریلایی ٢٠ ارتشی رژیم اشغالگر ترک از پای درامدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ "مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان در مقابل حملات ارتش استعمارگر ترکیه بدون وقفه ادامه دارد. در عملیات‌های گریلاهای آزادی ٢٠ اشغالگر مجازات شدند، ۴ اشغالگر زخمی گردید و یک سنگر منهدم شد.

ارتش اشغالگر ترک ٢٣ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی سنگرها و تونل‌های جنگ را هدف حمله قرار داد، ١٠ بار توسط هواپیماهای جنگنده مناطق مقاومت را بمباران کرد و ده‌ها بار با تانک، توپ و خمپاره این مناطق را توپباران نمود.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ٧ سپتامبر/ ١۶ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش در متینا در عملیات تیم‌های سیار گریلا حداقل ۵ ارتشی ترکیه از پای درآمدند. ه.پ.گ می‌افزاید، در این جنگ دو گریلا به نام‌های چایان و شاهین ضربات مهلکی بر اشغالگران وارد نمودند و به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه دو گریلای شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: هارون هَزَر

   کد سازمانی: چایان گوران

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: جاهده - محمدقاسم

  تاریخ و محل شهادت: ٧ سپتامبر ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: قدور شیخ‌صالح

   کد سازمانی: شاهین باهوز

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: فضیله - خالد

  تاریخ و محل شهادت: ٧ سپتامبر ٢٠٢٢ / متینا

چایان گوران 

 

 

شاهین باهوز

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی دو گریلای شهید تجلیل به عمل آورده، ضمن ابراز تسلیت با خانواده آنان و خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجدید میثاق می‌نماید.

ه.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه از عملیات روز ٩ سپتامبر تیم‌های سیار گریلا در تپه جودی سخن به میان آورده است که در نتیجه آن یک اشغالگر ارتش ترک از سوی تک‌تیراندازان گریلا به هلاکت رسیده است.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشینروز ٨ سپتامبر در تپه شهید مونزور تیم‌های سیار گریلا عملیاتی را علیه گروهی از اشغالگران متشکل از ٢٩ نظامی دشمن به انجام رسانده‌اند که در نتیجه آن در مجموع ٨ اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر دیگر زخمی شدند. این عملیات در گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گری سور که در حملات شیمیایی رژیم اشغالگر ترک به شهادت رسیدند به انجام رسیده است.

٩ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ در اطراف سنگرهای مقاومت تپه کارکر، ٢ اشغالگر در عملیات تک‌تیراندازن گریلا کشته شده و ١ اشغالگر زخمی شده است.

در همین روز در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک، تیم‌های سیار یژاستار اشغالگران مستقر در تپه شهید آخین را با سلاح سنگین هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن ۴ ارتشی ترکیه از پای درامدند و یک سنگر دشمن منهدم گردید.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ٩ سپتامبر سنگرهای جنگ تپه کارکر و شهید آریَن در منطقه چمچو ۴ بار، سنگرهای جنگ تپه اف‌ام و تپه جودی ١٠ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. ٩ و ١٠ سپتامبر سنگرهای جنگ منطقه شهید باهوز در منطقه شهید فداکار ٩ بار با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی بمباران شدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٩ سپتامبر منطقه سیدا ۶ بار و منطقه دریه هرچ و کانیسارک در گاره ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. همچنین پایگاهای دشمن روز ٩ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت شهید عادل، سیدا و چمچو را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید: ٩ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ منطقه کارکر را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.