نیروهای مدافع خلق: ٢٣ اشغالگر کشته شدند

مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان علیه ارتش اشغالگر ترک ادامه دارد. در عملیات گریلایی ٢٣ اشغالگر ترک کشته و ١٠ اشغالگر زخمی شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا را منتشر کرد.

بر پایه اطلاعیه ه.پ.گ روز ١۴ می/ ٢۴ اردیبهشت، ارتش اشغالگر ترک ١٣ با سلاح شیمیایی و مواد منفجره سنگرهای جنگ منطقه مقاومت ورخله در عرصه آواشین را هدف حمله قرار داده است. تلاش اشغالگران برای پیشروی در این منطقه با پاسخ گریلا روبرو شده و حملات آنان خنثی شده‌ است.

١۴ می ٣ اشغالگر در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید هاوره ارتفاعات شهید شاهین در عرصه زاپ کشته شدند. در این عملیات ٢٠ کیلو ماده منفجره، ٢ چراغ قوه و یک دوربین شکاری از سوی نیروهای گریلا به غنیمت گرفته شد.

١۴ می پس از آنکه ارتش ترک تپه جهنم در منطقه چیارش عرصه زاپ را ١٠ بار با هواپیماهای جنگنده بمباران کرد درصدد پیشروی بسوی سنگرهای جنگ این منطقه برآمد که با پاسخ برق‌آسای نیروهای گریلا روبرو شد. در دو عملیات نیروهای گریلا در این منطقه ١٨ اشغالگر کشته و ١٠ اشغالگر به شدت زخمی شدند. ارتش اشغالگر ترک که موفق به جمع‌آوری اجساد نظامیان خود نشده بود بقایای اجساد را در کیسه‌های سیاه انداخته و از صخره‌ها پرتاب کردند.

١۴ می در عملیات انفجاری در ارتفاعات چیارش ٢ اشغالگر کشته شدند.

حملات هوایی

١٣ می تپه هفت‌تباخ منطقه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

١۴ می دامنه‌های تپه شکیف عرصه خاکورک هدف حملات توپخانه‌های مرزی قرار گرفت.

١۴ می تپه هکاری عرصه متینا ۵ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

١۴ می مناطق چمچو و سیدا در زاپ ۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد، پایگاه‌های مرزی همان روز منطقه چمچو را هدف قرار دادند.

١۴ می مناطق چیارش، شکفتا بریندارا، کوروژارو و شهید شاهین در زاپ ده‌ها بار از سوی بالگردهای تهاجمی و توپخانه‌های مرزی هدف حمله قرار گرفتند. همان روز مناطق تپه جهنم، ساجا، کارکر، تپه جودی، تپه اف‌ام و تپه آمیدی ١٩ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.