نیروهای مدافع خلق: ٢۵ متجاوز مجازات شدند، خودرو زرهی منهدم گردید

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار به مناسبت سالگرد شهادت سما یوجه سلسله‌ عملیات‌هایی را علیه ارتش متجاوز ترکیه به انجام رساندند. در نتیجه این عملیات ٢۵ نظامی ترکیه از جمله یک درجه‌دار به هلاکت رسیدند. یک خودرو زرهی آماروک منهدم شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:"عملیات‌های نریوهای ما علیه دولت اشغالگر ترک بی‌وقفه ادامه دارند. به مناسبت سالگرد شهادت هوال سما یوجه که به رمز پایبندی به خط رهبر آپو مبدل شده و با عملیات تاریخی خود نشان داده است که زندگی بدون رهبری حرام است، نیروهای ما عملیات‌های نیرومندی را به انجام رساندند. در عملیات نیروهای ما ٢۵ اشغالگر از جمله یک درجه‌دار مجازات شدند، یک اشغالگر زخمی گردید، یک خودرو زرهی از نوع آماروک و یک دوربین مداربسته به تمامی منهدم شدند. ارتش ترک ١٩ بار با مواد منفجره و سلاح شیمیایی به مواضع نیروهای ما حمله کرده و مناطق عملیاتی ٩ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ٣۴ بار توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شدند.

در شرح عملیات‌های ه.پ.گ آمده است؛

١۴ ژوئن نیروهای یژاستار با سلاح سنگین مواضع اشغالگران در تپه کارکر عرصه خاکورک را هدف قرار داده و ٢ اشغالگر را مجازات کردند.

١۵ ژوئن یک خودرو زرهی از نوع آماروک در عملیات تله انفجاری در عرصه آواشین هدف قرار داده شد. با انهدام این خودرو ۵ اشغالگر سرنشین آن به هلاکت رسیدند.

١۶ و ١٧ ژوئن تک‌تیراندازان یژاستار در چهار عملیات در منطقه مقاومت کارکر زاپ ، ۴ اشغالگر را مجازات کردند.

١۵ ژوئن ساعت ١٧ یک درجه‌دار ارتش ترک از سوی تک‌تیراندازان گریلا در تپه اف‌ام عرصه متینا به هلاکت رسیده است.

١۶ ژوئن در دو عملیات یک اشغالگر در تپه اف‌ام متینا به هلاکت رسید و یک دوربین مداربسته منهدم گردید. در همین روز در چهار عملیات در منطقه مقاومت تپه جودی عرصه متینا، ١٠ اشغالگر ترک کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی گردید.

١٧ ژوئن تک‌تیراندازان گریلا در تپه جودی قناسه‌چی دشمن در تپه شهید چکدار را شناسایی کرده و او را از پای درآوردند، در عملیات دیگری در همین نقطه ١ اشگالگر دیگر کشته شد.

حملات شیمیایی ترکیه؛

١۶ ژوئن تونل‌های جنگ منطقه شهید عاکف در منطقه مقاومت حکاری ۶ بار با مواد منفجره بمباران شدند و ۴ بار با سلاح شیمیایی به تونل‌های جنگ منطقه مقاومت ورخله حمله شد. همچنین در همین روز تونل‌های جنگ منطقه شکفتا بریندارا ٢ بار و تونل‌های جنگ منطقه کارکر ٣ بار با مواد منفجره هدف حمله واقع شدند و تونل‌های جنگ تپه شهید هاوره در منطقه مقاومت شهید شاهین با مواد منفجره بمباران شدند.

١٧ ژوئن تونل‌های جنگ منطقه شهید عاکف در منطقه مقاومت حکاری با مواد منفجره بمباران شدند.

حملات هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی دشمن؛

١۶ و ١٧ ژوئن مناطق ورخله، چمچو، رنجبرآغا و مناطق تپه أورته در عرصه متینا از سوی پایگاه‌های مرزی هدف آتش توپخانه‌های قرار گرفتند.

١۶ و ١٧ ژوئن مناطق چمچو، تپه جودی، مناطق مقاومت کارکر و دامنه‌های کوه هلگورد در عرصه خاکورک ٩ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

١۵ و ١۶ ژوئن مناطق جودی، تپه اف‌ام، تپه حکاری، ورخله، شهید شاهین، کوروژارو و مناطق مقاومت چیارش ٣۴ بار از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی بمباران و گلوله‌باران گردیدند.