نیروهای مدافع خلق: ٢٩ ارتشی ترکیه مجازات شدند، یک بالگرد سکورسکی سرنگون شد

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات‌های گریلایی روزهای ۴ و ۵ سپتامبر حداقل ٢٩ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند، یک فروند بالگرد سکورسکی ساقط شده و یک خودرو زرهی منهدم گردیده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با تداوم نبرد گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش متجاوز ترکیه اطلاعیه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه آمده است:

"تداوم مقاومت تاریخی نیروهای ما در عرصه‌های برخودان نشان می‌دهد که هیچ نیرویی قادر به شکست اراده انسان نیست. نیروهای ما با عملی نمودن تاکتیک‌های گریلای مدرنیته دمکراتیک سطح جنگ و عملکرد خود را ارتقا بخشیده‌اند و ضربات سنگینی را بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد می‌کنند.

تیم‌های سیار ما در گرامیداشت یاد و خاطره هوالانمان رِزان آمَد و آگر بوتان (سرحد ساکچ) که خط فرماندهی پیشاهنگ را گسترش داده و تاکتیک گریلای نوین را عملی نمودند ٢٧ عملیات را به انجام رساندند. در این عملیات‌‌ها ٢٩ اشغالگر مجازات شدند و ۴ اشغالگر زخمی گردیدند. همچنین یک فروند بالگرد سکورسکی را سرنگون کرده، یک خودرو زرهی از نوع رئو و یک دوربین مداربسته را منهدم کردند. ارتش اشغالگر ترک ٣ بار از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی، ۴۴ بار توسط بالگردهای تهاجمی، ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار از طریق توپ، تانک و خمپاره‌انداز مناطق مقاومت را بمباران کرد."

بر پایه گزارش ه.پ.گ روز ۴ سپتامبر در عملیات تیم‌های سیار تک‌تیرانداز گریلا در منطقه کارکر یک اشغالگر کشته شده و در همین روز در منطقه چمچو در ١١ عملیات تیم‌های سیار، ٣ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند.

۴ سپتامبر در عملیات تیم‌های سیار با سلاح‌های سنگین در منطقه مقاومت شهید عادل در چمچو عرصه زاپ ۶ ارتشی ترکیه مجازات شدند. در همین روز در اطراف سنگرهای تپه شهید آرژین منطقه چمچو ١ اشغالگر ترک کشته شده است.

۵ سپتامبر (امروز) در عملیات تیم‌های سیار گریلا با سلاح سنگین علیه اشغالگران در تپه شهید عادل در چمچو عرصه زاپ، ۴ ارتشی ترکیه از جمله یک درجه‌دار کشته و ۴ نظامی دیگر زخمی شده‌اند. در همین منطقه ١ ارتشی ترک از سوی تک‌تیراندازن گریلا کشته شده است.

۵ سپتامبر در عملیات تیم‌های سیار در منطقه مقاومت شهید فداکار منطقه سیدا در عرصه زاپ یک دوربین مداربسته منهدم شد.

۴ سپتامبر تیم‌های سیار ما یک خودرو زرهی از نوع رئو را که در میان مناطق گلیه رش و ماسیرو در حرکت بود با عملیات انفجاری هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات ١٣ اشغالگر کشته شدند و خودرو مذکور به تمامی منهدم شد.

۴ سپتامبر ساعت ٢٣:۵٠ بالگردهای دشمن بر فراز آسمان منطقه مقاومت تپه آمیدی عرصه متینا به پرواز درامدند. یک بالگرد از نوع سکورسکی که درصدد هلی‌برن اشغالگران در ارتفاعات منطقه بود هدف قرار داده شد. این بالگرد پس از آنکه متحمل ضربات سنگین شد دچار حریق شده و در محلی که فرود آمده بود منفجر شد.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ۴ سپتامبر سنگرهای جنگ مناطق تپه جودی، ٢ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفت. ۵ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک سنگرهای جنگ تپه شهید باهوز در منطقه شهید فداکار عرصه زاپ را با سلاح‌های شیمیایی هدف حمله قرار داد. دود متصاعد شده از این بمب‌ها به رنگ سفید و طعم ترش بوده و حین برخورد با بدن انسان به سوزش در گلو و سینه می‌انجامد.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ۴ سپتامبر مناطق سیدا، تپه شهید عادل و منطقه تپه زنگل در گاره ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. بمباران تپه زنگل به آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه انجامید و این حریق تاکنون ادامه دارد. بالگردهای تهاجمی در روزهای ۴ و ۵ سپتامبر، ۴۴ بار مناطق مقاومت تپه شهید فداکار، تپه حکاری، تپه آمیدی و تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق تپه حکاری و چمچو را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار داده‌اند."