نیروهای مدافع خلق: ٣ ارتشی ترکیه از پای درآمدند

گریلاهای آزادی کوردستان نیروهای متجاوز ارتش ترکیه را راحت نمی‌گذارند

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تلفات سه نفری ارتش متجاوز ترکیه خبر داده که دو تن آن مربوط به عملیات صبح امروز در چمچوی زاپ است.

بر پایه گزارش ه.پ.گ جنگ شدیدی در ارتفاعات زاپ و آواشین و سپس متینا ادامه دارد. ه.پ.گ در گزارش خود اطلاع داد که سه متجاوز نظامی ارتش ترکیه کشته شده‌اند و تعداد مجروحین دشمن دو نفر است.

ارتش متجاوز ترکیه که مرتکب ده‌ها جنایت جنگی در پنج ماه اخیر شده، در یک شبانه روز گذشته یازده بار دیگر از سلاح‌های ممنوعه تاکتیکی و شیمیایی علیه گریلاهای کوردستان استفاده کرده است.

مناطق حفاظتی میدیا همچنین ده بار توسط جنگدەهای هوایی بمباران شدند و ده‌ها حمله با انواع سلاح‌های سنگین صورت گرفت.

طبق گزارش ه.‌پ.‌گ، ساعت شش صبح امروز، گریلاهای حاضر در صحنه مقاومت شهید عادل، در منطقە چمچوی زاپ، دو نظامی اشغالگر ترکیه را از پای درآوردند. ه‌.پ.‌گ اعلام کرد این عملیات ترکیبی از دو سمت انجام شد که طی آن دو متجاوز نظامی کشته و دو تن زخمی شدند.

ه‌.پ.‌گ همچنین اعلام کرد یک اشغالگر در حال پیشروی بسوی سنگرها، بعد از ظهر دیروز در ارتفاعات جودی با شلیک تک تیراندازان از پای درآمد.

این اطلاعیه حاکیست، ارتش ترکیه از نوعی گازهای سمی در ارتفاعات آمیدی استفاده کرده است که وقتی به زمین برخورد می‌کرد، اثری سرخ‌رنگ از خود بجای می‌گذاشت که بوی گل می‌داد. در حملات دیروز به این منطقه همچنین از بمب‌های ممنوعه استفاده شده است.

متجاوزین نظامی ترکیه دیروز در ناحیه "شهید فداکار" نیز اقدام به سوزاندن مواد آتشزا و هدایت آن به درون تونل گریلاها کرده‌اند که این نیز خود یک جنایت جنگی است.

ه‌.پ.‌گ در عین حال اعلام کرد در اثر بمباران هوایی ترکیه، مزارع روستاهای دامنه قندیل دچار آتش‌سوزی شده و حریق تاکنون ادامه دارد.