نیروهای مدافع خلق: ٣ اشغالگر به سزای اعمالشان رسیدند، به یک بالگرد سکورسکی ضربه وارد شد

در عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه متجاوزان، ٣ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند. همچنین به یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی صدمه وارد شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای به تلفات بیشتر ارتش متجاوز ترک در مناطق حفاظتی میدیا اشاره کرده است.

بنابر گزارش ه.پ.گ روز ١ سپتامبر/ ١٠ شهریور تیم‌های سیار گریلا در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ یک بالگرد سکورسکی دشمن را در منطقه ساجا هدف قرار داده‌اند، این بالگرد پس از آنکه متحمل صدمه شد از آسمان منطقه گریخته است.

در همین روز در عملیات تک‌تیراندازان گریلا در منطقه کارکر، ٣ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند. ه.پ.گ می‌گوید این عملیات برای گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان قهرمان دوغان ژیرکی، کارکر سربست و روژدا کوتول به انجام رسیده‌اند.

ه.پ.گ در ادامه با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید:

١ سپتامبر سنگرهای جنگ مناطق تپه جودی و شکفتا بریندارا ۶ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. سلاح شیمیایی بکارگرفته شده در شکفتا بریندارا دارای دود خاکستری و سیاه بوده و ماده شیمیایی این حملات پس از برخورد با زمین به حالت جوشش درآمده است.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١ سپتامبر منطقه چمچو ٣ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. بالگردهای تهاجمی در همین روز ٢٢ بار مناطق تپه آمیدی، تپه اف‌ام و تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق تپه اف‌ام، سیدا، چمچو و شهید عادل را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار داده‌اند.

ه.پ.گ می‌افزاید که ارتش ترک درصدد تخریب سنگرهای جنگ و تونل‌های مناطق شکفتا بریندارا و ورخله برآمده است و نیروهای پ.د.ک هم به جاده‌سازی برای ارتش ترک در تپه آمیدی ادامه داده‌اند.