نیروهای مدافع خلق: ۳ اشغالگر کشته شدند، یک بولدوزر منهدم شد

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در منطقه متینا و زاپ در مقابل ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌های انجام دادند. طی این عملیات‌ها ۳ اشغالگر کشته و یک بولدوزر نیز منهدم شد.

اطلاعیه‌ی مرکز نشر و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر می‌باشد:

"در چهارچوب عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس در منطقه‌ی متینا

در ١٧ شهریور/ ۸ سپتامبر در تپه کوردینه دو بلدوزر اشغالگران که در حال راه سازی برای نیروهای اشغالگر بود، هدف قرار گرفتند. نیروهای ما از دو جهت عملیات را انجام دادند. در جبهه‌ی اول بلدوزر و اشغالگران هدف قرار گرفتند. در این عملیات راننده‌ی بلدوزر کشته و بلدوزر نیز منهدم شد. در جبهه‌ی دوم عملیات نیز یک بلدوزر دیگر هدف قرار گرفت و طی آن نیز  به بلدوزر خسارت وارد شد.

در این عملیات دست کم یک اشغالگر کشته و یک بلدوزر به طور کامل منهدم شده و یک بولدوزر دیگر نیز متحمل خسارت شد.

در چهارچوب عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس در منطقه‌ی زاپ:

پیشتر اعلام کرده بودیم که در ۸ سپتامبر ساعت ۷:۰۰ زمانی که اشغالگران می‌خواستند از جیلوی کوچک به تپه‌ی شهید سفقان بروند، نیروهای ما ابتدا با کمین‌گذاری و سپس با اسلحه‌ی سنگین به آنها حمله کرده بودند. در این عملیات دو اشغالگر کشته شدند. به دلیل عملیات نیروهای ما ارتش اشغالگر ترکیه در همان روز ناچار شد از تپه‌ی شهید سفقان عقب‌نشینی کند.

عرصه‌ی مقاومتی ورخله در منطقه آواشین:

در هشتم سپتامبر از ساعت ۲۰:۰۰ تا نهم سپتامبر ساعت ۸:۳۰ اشغالگران ترکیه منطقه‌ی مقاومتی ورخله را ۱۸ بار به وسیله مواد منفجره و گازهای سمی بمباران کردند. پس از بمباران‌های ۸ سپتامبر نیروهای اشغالگر می‌خواستند در منطقه‌ی مقاومتی ورخله پیشروی کنند و به همین دلیل جنگ و درگیری روی داد. نیروهای اشغالگر که به دلیل مقاومت تاریخی نیروهای ما نتوانستند پیشروی کنند، یک بار دیگر در منطقه مقاومتی از گازهای سمی و مواد منفجره استفاده کرده و آنجا را بمباران کردند. مقاومت قهرمانانه ورخله در مقابل حملات بدون وقفه‌ی دشمن همچنان ادامه دارد.

در عرصه‌های مقاومتی بدون وقفه پهپادها و هواپیماهای جاسوسی دشمن در حال گشتزنی هستند.

۸ سپتامبر ساعت ۸:۰۰ جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه اطراف روستای درگله‌ی منطقه‌ی متینا را بمباران کردند.

۸ سپتامبر از ساعت ۲۲:۵۰ تا ساعت ۰۰:۱۰ بامداد جنگنده‌های اشغالگر ترکیه در آسمان مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه‌ی سپی، تپه‌ی سور، تپه‌ی سلیمان در آواشین به گشتزنی پرداختند.

۸ سپتامبر ساعت ۲۲:۱۵ روستای خزان در منطقه هفتانین بمباران شد."