نیروهای مدافع خلق: ٣۶ اشغالگر از پای درآمدند، یک پهباد ساقط شد

نیروی مدافع خلق از تنبیه ٣۶ متجاوز نظامی و انهدام یک پهباد ترکیه خبر داد

مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اعلام کرد در ادامه جنگ در کوردستان، گریلاهای آن در یک عملیات انقلابی ٣۶ نظامی متجاوز ترکیه را تنبیه کرده و یک پهباد را منهدم کرده‌اند.

ه‌.پ.‌گ طی گزارشی در وبسایت رسمی خود به ستمگری و حملات ترکیه به مردم اقصی نقاط کوردستان اشاره کرده و می‌گوید سیاست انکار و امحای خلق کورد توسط ترکیه موجب عزم دوچندان برای مبارزه و خشم و حس انتقام در میان گریلاهای آزادی کوردستان می‌شود.

ه.‌پ.‌گ در اطلاعیه خود به برخورد وحشیانه نظامیان ترکیه با روستانشینان "خاشکان" در استان وان اشاره کرده و از آنها به عنوان تبهکاران فاشیستی نام برده که هر روز ده‌ها تن‌شان در کوه‌های کوردستان پاکسازی می‌شوند.

نیروی مدافع خلق می‌گوید متجاوزینی که وضعشان در برابر گریلاها معلوم است، حمله به مردم معصوم کورد را هنر می‌دانند ولی نباید فراموش کنند خلق کوردستان نیروهای دفاع مشروع خود را دارند.

ه‌.پ.‌گ با این توضیحات از عملیات انقلابی گریلاها برای گرفتن انتقام در روز گذشته خبر داده و می‌گوید اشغالگران تقاص آنچه که انجام داده‌اند را پس دادند.

ه‌.پ‌.گ با بیان آنکه اردوغان و خلوصی آکار سرکرده ارتش ترکیه برای تداوم حکمرانی خود نظامیان را به مناطق گریلاها فرستاده‌اند، از تلاش آنها برای پنهان‌سازی تلفات سنگین‌شان خبر داده و می‌گوید جنازه خیلی از این افراد در کوه‌ها می‌ماند و بسیاری را به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهند.

طبق این اطلاعیه در عملیات انقلابی دیروز در متینا، آواشین و زاپ، ٣۶ نظامی متجاوز تنبیه شده‌اند. همچنین یک پهباد دشمن منهدم شده است. ترکیه در این مدت نوزده انفجار در تونل‌ها انجام داده که ۵ مورد آن با سلاح شیمیایی بوده است. همچنین ١۴ مورد بمباران از دیروز تا صبح امروز در مناطق حفاظتی میدیا رخ داده است.