نیروهای مدافع خلق: ترکیه ٢٨ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد/ ۴ متجاوز مجازات شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات گریلایی ۴ نظامی رژیم متجاوز ترک در مناطق متینا و زاپ از پای درآمده‌اند. از سوی دیگر ارتش ترک در حملات به مواضع گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٢٨ بار از سلاح‌های شیمیایی بهره گرفته است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از عملیات نیروهای گریلا و حملات رژیم اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی میدیا منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"عملیات‌ها و برخودان نیروهای ما با عزمی نستوه و اراده‌ای بزرگ ادامه دارد. در این عملیات‌ها ۴ اشغالگر کشته شدند. متجاوزان ٢٨ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره به تونل‌‌های جنگ حمله کردند، ٢۶ بار از طریق هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی منطقه را بمباران نمودند."

بنابر گزارش ه.پ.گ روز ٩ ژوئن/ ١٩ خرداد در تپه اف‌ام عرصه متینا ٢ اشغالگر، تپه کارکر عرصه زاپ ١ اشغالگر و روز ٨ ژوئن در تپه شهید شاهین عرصه‌ زاپ ١ اشغالگر کشته شده‌اند.

ه.پ.گ اعلام کرده است که در فاصله روزهای٨ و ٩ ژوئن تونل‌های جنگ و مواضع نیروهای گریلا در کارکر، تپه شهید شاهین، تپه شهید هاوره و ورخله ٢٨ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره مورد حمله واقع شده‌اند. همچنین از ٨ تا ١٠ ژوئن مناطق متینا، زاپ، آواشین و خاکورک ٢۶ بار از طریق هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی بمباران گردیده و از سوی پایگاه‌های مرزی توپباران شدند.