نیروهای مدافع خلق: ۵ اشغالگر در آواشین کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در منطقه ورخله عرصه آواشین نظامیان رژیم اشغالگر ترک را هدف قرار دادند. در این عملیات‌ها از کشته شدن ۵ اشغالگر اطمینان حاصل شده است. دو موضع اشغالگران نیز منهدم شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود و حملات رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

١٢ شهریور/ ٣ سپتامبر ساعت ٨:۵٠ در دامنه‌های ورخله یگان مخفی ارتش اشغالگر ترک تحت کنترل گریلاهای یژا ستار قرار گرفتند و از دو محور آماج حمله واقع شدند. در محور اول نیروهای گریلا به شیوه‌ای هماهنگ از فاصله‌ای نزدیک دو موضع اشغالگران که ۵ تن در آنها حضور داشتند هدف قرار دادند. در این محور ۵ اشغالگر کشته و هر دو موضع به تمامی منهدم شدند. در مورد دوم اشغالگرانی که در اطراف در زیر درختان مستقر شده بودند از فاصله‌ای نزدیک هدف ضربات گریلا قرار گرفتند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های اشغالگران در این محور محرز نشده است.

در نتیجه این عملیات پیروزمندانه و هماهنگ مقاومتگران ورخله حداقل ۵ اشغالگر کشته و ٢ موضع آنان منهدم گردیده است.

عرصه مقاومتی ورخله در آواشین؛

٣ سپتامبر از ساعت ١٧:٣٠ تا ٣:٣٠ ارتش اشغالگر ترک عرصه مقاومت ورخله را ١۴ بار با مواد منفجره، گازهای سمی، سلاح‌های سنگین هدف حمله قرار داد. در نتیجه مقاومت پیروزمندانه گریلاهای عرصه مقاومت ورخله، ارتش اشغالگر ترک متحمل ضربات سهمگین گریلایی شده و پس از ناکام شدن در پیش‌روی، به جنایت جنگی دست زده‌اند، بی‌وقفه از گاز سمی استفاده می‌کنند. به رغم تمامی حملات اشغالگران، مقاومت تاریخی نیروهای ما همچنان ادامه دارد.

گشتزنی پهپادها و درون‌های رژیم ترک بر فراز آسمان بی‌وقفه منطقه ادامه دارد

٢ سپتامبر از ساعت ٠٠:۴٠ تا ١:٣٠ هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان عرصه آواشین به گشتزنی پرداختند.

٣ سپتامبر از ساعت ٩:٢٠ تا ٩:٢۵ هواپیماهای جنگنده اطراف روستای رِدنه در عرصه گاره را بمباران کردند. آتش‌سوزی ناشی از این بمباران تاکنون ادامه دارد.

ساعت ١٢:۵٠ روز ٣ سپتامبر هواپیماهای جنگنده دامنه تپه چارچلا در عرصه متینا را بمباران کردند."