نیروهای مدافع خلق: ۶ ارتشی ترکیه مجازات شدند، یک سنگر و یک پهپاد منهدم گردیدند

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات‌های روزهای ٧ الی ٩ سپتامبر/ ١۶ تا ١٨ شهریور، ۶ اشغالگر ترک از جمله یک درجه‌دار به هلاکت رسیده‌اند و یک پهپاد و یک سنگر دشمن منهدم شده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی و حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"ارتش اشغالگر ترک تمامی توانایی اقتصادی، نظامی و سیاسی خود را برای شکست مقاومت گریلا بکار گرفته است و به موازات آن از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات شیمیایی، هواپیماهای جنگنده، بالگردهای تهاجمی، توپخانه و کاتیوشا در حمله به مناطق مقاومت استفاده می‌کند. ارتش اشغالگر ترک با زیرپاگذاشتن اخلاق و قوانین جنگ آشکارا به جنایات جنگی در مقابل دیدگان جهانیان ادامه می‌دهد. ارتش اشغالگر ترک ١٣ بار از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی در حمله به مناطق مقاومت استفاده کرد، همچنین ۶ بار توسط هواپیماهای جنگنده، ١٠ با توسط بالگردهای تهاجمی و ده‌ها بار توسط توپ، خمپاره و کاتیوشا این مناطق را بمباران کرد.

برپایه گزارش ه.پ.گ در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ، ٧ سپتامبر/ ١۶ شهریور تک‌تیراندازان ه.پ.گ در منطقه مقاومت کارکر یک ارتشی ترکیه کشته شد. ٨ سپتامبر در ۴ عملیات تیم‌های سیار گریلا در منطقه شهید عادل در چمچو حداقل ٢ ارتشی ترکیه از جمله یک درجه‌دار به هلاکت رسیدند. ٩ سپتامبر در عملیات تک‌تیراندازان گریلا در تپه شهید عادل یک اشغالگ از پای درآمد.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش، ٨ سپتامبر مواد منفجره‌ای که از سوی اشغالگران برای انهدام سنگرهای جنگ در منطقه تپه آمیدی تدارک دیده شده بودند از سوی تیم‌های سیار گریلا منهدم گردیدند. ٨ سپتامبر یک پهپاد اشغالگران در تپه اف‌ام سرنگون شد. ٩ سپتامبر در ٢ عملیات انفجاری اشغالگران در تپه آمیدی هدف قرار داده شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک، روز ٧ سپتامبر تیم‌های سیار گریلا با سلاح سنگین مواضع اشغالگران در تپه کوردینه خاکورک را هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات ٢ اشغالگر به هلاکت رسیدند و یک سنگر دشمن منهدم گردید.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ۶ و ٧ سپتامبر سنگرهای جنگ شکفتا بریندارا ۶ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. ٨ سپتامبر سنگرهای جنگ منطقه تپه آمیدی ۴ بار با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی بمباران شدند. اعلام شد که گازهای شیمیایی بکار گرفته شده در این حملات دارای بوی کُلر بوده‌اند. همچنین در همین روز سنگرهای جنگ منطقه تپه شهید فداکار ٣ بار با تسلیحات شیمیایی بمباران شدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٧ و ٨ سپتامبر اطراف روستای دشیشه در متینا، منطقه رودخانه زاپ و منطقه سیدا ۶ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. آتش‌سوزی ناشی از بمباران این منطقه تاکنون ادامه دارد. بالگردهای تهاجمی در روز ٨ و ٩ سپتامبر، ١٠ بار مناطق مقاومت ساجا و شهید فداکار را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن روز ٨ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام، سیدا و چمچو را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان با اعلام اینکه تحرکات اشغالگرانه ارتش ترک در منطقه قبر ظاهر در خاکورک که از ٢٢ آگوست آغاز شده بود در ٣١ آگوست بدون نتیجه پایان یافته است می‌افزاید: ٧ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ منطقه ورخله را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.