نیروهای مدافع خلق: ٧ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند

در عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٧ ارتشی ترکیه از پای درآمدند، یک سنگر منهدم و یک پهپاد ساقط شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم برخودان تاریخی گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار خبر داده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ٢۶ آگوست/ ۴ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ، یک اشغالگر تُرک از سوی تک‌تیراندازان گریلا در منطقه مقاومت ساجا کشته شد. در همین روز در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور، یک اشغالگر ترک از سوی تک‌تیراندازان گریلا در تپه جودی از پای درآمد.

روز ٢۵ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک ٢ ارتشی ترکیه در تپه شهید بوتان منطقه أرموش به هلاکت رسیدند و یک سنگر آنان منهدم شد. عصر این روز نیز در منطقه کارکر در عملیات گریلایی با سلاح سنگین ٣ نظامی ترکیه از پای درآمدند.

 ه.پ.گ در رابطه با حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید که روز ٢۶ آگوست سنگرهای جنگ مناطق مقاومت تپه آمیدی، ورخله، شهید عادل و شکفتا بریندارا ٨ بار و سنگرهای جنگ منطقه مقاومت چمچو ٣ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی بمباران شده‌اند.

ارتش اشغالگر ترک با تمامی تکنولوژی و امکانات خود نتوانست مقاومت تاریخی ورخله و شکفتا بریندارا را شکست دهد و در ٢۶ آگوست با بیل‌ مکانیکی اقدام به تخریب سنگرها نمود و در مقابل سنگرهای جنگ ورخله با آتش زدن لاستیک خودرو درصدد هدایت دود سمی آن به داخل تونل‌های جنگ برآمد.

ه.پ.گ در رابطه با حملات هوایی می‌افزاید؛ روز ٢۶ آگوست مناطق مقاومت کوروژارو، تپه حکاری، تپه اف‌ام، تپه آمیدی و تپه جودی ٣٠ بار توسط بالگردهای تهاجمی گلوله‌باران و هدف حملات راکتی قرار گرفتند و مناطق تپه حکاری، شهید عادل و دره لولا و تپه کوفی و شیخزاده ده‌ها بار از سوی پایگاه‌های مرزی هدف آتش توپ و کاتیوشا قرار گرفتند. همچنین در ٢۶ و ٢٧ آگوست هواپیماهای جنگنده ١٠ بار مناطق گولکا در متینا و مناطق ساجا و سیدا را بمباران کردند.