نیروهای مدافع خلق: ٧ ارتشی ترکیه در مناطق حفاظتی میدیا کشته شدند

گریلاهای سیار ه.پ.گ و یژاستار در ۵ عملیات در منطقه مقاومت تپه حکاری، ٧ ارتشی ترکیه را از پای درآوردند و یک سنگر اشغالگران را منهدم کردند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای در وبسایت رسمی خود جزئیات عملیات گریلاهای آزادی علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:"در ۵ عملیات نیروهای ما ٧ اشغالگر مجازات شدند و یک سنگر منهدم شد. ارتش اشغالگر ترک ۴ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی، ٢۴ بار بالگردهای تهاجمی، ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار توسط توپ و تانک مناطق مقاومت را هدف بمباران قرار داد."

بنابر گزارش مرکز رسانه ه.پ.گ روز ٢ سپتامبر/ ١١ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش، تیم‌های سیار گریلا در تپه آمیدی اشغالگران را با سلاح  سنگین هدف حمله قرار دادند. ۶ سپتامبر تیم‌های سیار گریلا در منطقه تپه حکاری عملیاتی را با سلاح فردی و با تاکتیک سوءقصد به انجام رساندند که در نتیجه آن ۵ اشغالگر مجازات شدند.

٧ سپتامبر در عملیات‌ تیم‌های سیار گریلا در منطقه مقاومت تپه حکاری ٢ اشغالگر کشته شدند و یک سنگر دشمن منهدم گردید. در همین روز نیروهای گریلا با سلاح سنگین اشغالگران مستقر در اطراف تپه آمیدی را هدف قرار دادند و همچنین به اشغالگران در تپه جودی ضربه وارد کردند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ٧ سپتامبر سنگرهای جنگ تپه جودی و تپه اف‌ام ۴ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٧ سپتامبر منطقه گولکا در متینا ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. بالگردهای تهاجمی در روز ٨ سپتامبر، ٢۴ بار مناطق مقاومت شهید کورژارو، تپه آمیدی، تپه اف‌ام و تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن روز ٧ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه حکاری و تپه‌ اف‌ام را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند."