نیروهای مدافع خلق: ٧ متجاوز مجازات شدند، به یک بالگرد دیگر صدمه وارد شد

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات گریلاهای آزادی کورسدتان در متینا، زاپ و آواشین ٧ اشغالگر دیگر به هلاکت رسیدند و به یک بالگرد صدمه وارد شد. همچنین یک رادار منهدم گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های تازه نیروهای گریلا را منتشر کرد.

ه.پ.گ اعلام کرد که گریلاهای آزادی کوردستان در مناطق مقاومت عرصه‌های آواشین، زاپ و متینا به رغم شدت جنگ با روحیه فدایی به برخودان ادامه می‌دهند. ارتش اشغالگر ترک ٢١ بار با بالگردهای تهاجمی، ٢۴ بار با هواپیماهای جنگنده، ١٠ بار بمباران شیمیایی و مواد منفجره به مناطق مقاومت حمله‌ کرده است. در عملیات‌های گریلایی ٧ اشغالگر کشته، ٣ اشغالگر زخمی شده‌اند. همچنین یک رادار منهدم گردیده و به یک بالگرد صدمه وارد شده است.

بنابر اطلاعیه ه.پ.گ روز ٣ ژوئن در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در منطقه مقاومت ورخله آواشین یک اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شده است.

روز ۴ ژوئن در همین چارچوب یک رادار اشغالگران در تپه ورخله منهدم گردیده است.

روز ٢۵ مه در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در متینا یک بالگرد بر فراز تپه حکاری هدف قرار گرفته و پس از آنکه زیان سنگینی به آن وارد شد مجبور به ترک آسمان منطقه شد.

روز ٢۶ می در تپه شهید شورش در منطقه مقاومت تپه حکاری ٢ اشغالگر زخمی شدند.

بامداد روز ٢٨ می نیز یک اشغالگر در تپه شهید شورش در همین منطقه به سزای اعمالش رسید.

روز ٣ ژوئن یک اشغالگر در تپه شهید عاکف در همین منطقه به هلاکت رسید.

ظهر روز ٣ ژوئن در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در زاپ اشغالگرانی که با سلاح شیمیایی به تپه کارکر حمله‌ور شده بودند با پاسخ قاطع نیروهای گریلا مواجه شدند. در عملیات انفجاری دو اشغالگر به هلاکت رسیدند.

روز ۴ ژوئن تک‌تیراندازان یژاستار در همین منطقه ٢ اشغالگر را به سزای اعمالشان رساندند.

ه.پ.گ در رابطه با حملات شیمیایی رژیم اشغالگر ترک اعلام کرده است:

٣٠ می و ١ ژوئن تونل‌های جنگ تپه جهنم منطقه چیارش ۴ بار با مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

٣ ژوئن تونل‌های جنگ منطقه شکفتا بریندارا دو بار با مواد منفجره و ٣ بار تونل‌های جنگ منطقه مقاومت تپه کارکر با سلاح شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. همچنین در این روز اشغالگران تپه شهید عاکیف در منطقه مقاومت تپه حکاری را با مواد منفجره هدف حمله قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان گزارش از تداوم حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا سخن به میان آورده و می‌افزاید:

در ٣ و ۴ می پایگا‌های مرزی مناطق مقاومت تپه حکاری و تپه اورته را با اوبوس هدف حمله قرار دادند.

٣ می مناطق قاشورا، روستای بشیله و دامنه‌های متینا ۴ بار توسط بالگردهای تهاجمی و ٢ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

در همین روز مناطق تپه بهار، تپه جودی، ورخله، ساجا، سیدا، چمچو، چیارش، کوروژارو، شهید شاهین و منطقه برخودان کونیشکا ١٧ بار توسط بالگردهای تهاجمی و ١٢ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

روز ۴ ژوئن هواپیماهای جنگنده ١٩ بار منطقه چمچو را بمباران کردند.