نیروهای مدافع خلق: ٨ اشغالگر کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ/یژا ستار به حملات هوایی و زمینی علیه ارتش غاصب ترک ادامه می‌دهند. ه.پ.گ از کشته شدن ٢ اشغالگر در درسیم و ۶ اشغالگر در متینا خبر داده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"کشته شدن ٢ اشغالگر در درسیم

روز ٩ مه نیروهای ما در منتقه دریکوی بخش خوزات استان درسیم یگان‌های نظامی دشمن را تحت کنترل قرار دادند. ساعت ١٣:٣٠ همان روز از فاصله‌ای نزدیک ٢ عملیات را علیه آنان به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ٢ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر زخمی شدند. اشغالگران پس از این عملیات اقدام به گلوله‌باران کورکورانه و حملاتی راکتی با هلی‌کوپتر کردند.

این عملیات برای گرامیداشت فرمانده گریلا ما رفیق همیشه جاوید زین آوستا و یلماز درسیم به انجام رسید.

عملیات پدافند دفاع هوایی شهید دلال

ساعت ٨:٣٠ روز ٩ مه نیروهای پدافند دفاع هوایی شهید دلال اشغالگران مستقر در تپه زندوره متینا را هدف قرار داندد. در این عملیات به اشغالگران روی تپه زیان وارد شد.

ساعت ١٠ روز ١٠ مه نیروهای دفاع هوایی شهید دلال اشغالگران مستقر ردر تپه زندوره متینا را هدف قرار دادند. در این عملیات نیز به اشغالگران روی تپه خسارت وارد شد.

کارزار انقلابی جنگ خابور

ساعت ١٠:٣٠ روز ٩ مه اشغالگران مستقر در تپه شهید چیا در حالیکه درصدد قطع درختان بودند با حمله نیروهای ما روبرو شدند. نیروهای ما به قلب مواضع آنان نفوذ کردند و با نارنجک و سلاح‌های فردی از نزدیک ضرباتی مهلک را بر آنان وارد کردند و ۶ اشغالگر را به سزای اعمالشان رساندند. رفقای ما چکدار و کورتای قهرمانانه جنگندید و در حالی که درصدد به غنیمت گرفتن سلاح روی جنازه‌های دشمن بودند با جنگ شدیدی روبرو شدند. در این جنگ هر دو رفیق قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

در این عملیات در مجموع ۶ اشغالگر کشته شدند اما شمار زخمی‌های اشغالگران بسیار بیشتر است. پس از این عملیات دشمن اقدام به حملات راکتی و گلوله‌باران منطقه با هلی‌کوپترهای جنگی کرد و اجساد کشته و زخمی‌هایش را خارج کرد.

روز ٩ مه از ساعت ١٣:٣٠ الی ١۴ اطرف روستای گوندی شکفتیا منطقه میروک عرصه گاره ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شد. در این بمباران رفیقمان چیا به شهادت رسید و یک رفیق دیگر زخمی شد.

جزئیات شناسنامه رفیق چیا در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر می‌شود.

حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا

ارتش اشغالگر ترک با توپ، خمپاره، هلی‌کوپتر و هواپیماهای جنگنده حمله به مناطق حافظتی میدیا را ادامه می‌دهد.

از ساعت ٢١:٣٠ تا ٢٣:٣٠ روز ٩ مه تپه زندوره و منطقه دراره در عرصه متینا توسط هلی‌کوپترهای جنگنده هدف حمله قرار گرفتند.

از ساعت ٢٢:٣٠ تا ساعت ٢۴ روز ٩ مه هلیکوپترهای جنگنده دشمن بر فراز مناطق شوکه، مروانوس و مام رشو در عرصه آواشین به پرواز درآمدند.

ساعت ٠٠:١٠ روز ١٠ مه منطقه کارکر در عرصه زاپ توسط هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شد.

در این حملات هیچگونه آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."