نیروهای مدافع خلق: ٨ اشغالگر کشته شدند

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا را در عرصه‌های بوتان، زاپ، متینا، آواشین و خاکورک منتشر کرد. ه.پ.گ از کشته شدن ٨ نظامی ترکیه خبر داده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا را در عرصه‌های بوتان، زاپ، متینا، آواشین و خاکورک منتشر کرد. ه.پ.گ از کشته شدن ٨ نظامی ترکیه خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهای پدافند هوایی شهید دلال ساعت ٩ روز ١١ ژوئن در منطقه کلیس در آواشین اشغالگران را هدف حمله هوایی قرار دادند. اهداف تعیین شده با موفقیت مورد اثابت قرار گرفتند.

کشته شدن ۶ اشغالگر در بوتان

 نیروهای ما در عرصه بوتان در چارچوب کارزار سربلندی عگیدهای بوتان؛

- نیروهای ما اشغالگران مستقر در تپه میان روستاهای عصیان و آقیره منطقه بستا در برواری استان سرت را تحت کنترل قرار دادند. ساعت ٢٢:٣٠ روز ٩ ژوئن به شیوه‌ای هماهنگ اشغالگران را هدف قرار دادند. محور اول به ٣ اشغالگر و یک برجک دیدبانی آنان حمله کردند. در این محور ٤ اشغالگر کشته شدند. محور دومین نیز یک سنگر را که ٣ اشغالگر در آن مستقر شده بودند هدف قرار دادند. در این محور نیز کشته شدن ٢ اشغالگر محرز شده است. برجک مخابراتی روی این تپه نیز منهدم شده است.

در این عملیات ۶ اشغالگر کشته شدند، برج مخابراتی منهدم شد و مناطق تحت کنترل ارتش ترک هدف قرار گرفت. جاش‌ها هیچگاه هدف ما نبوده‌اند. هیچ اطلاعی از وجود جاش‌ها در این منطقه نداشتیم. ما به خانواده محمد بابات از جاش‌های این منطقه که در این عملیات کشته شده تسلیت می‌گوییم. نیروهای ما عمدا به او حمله نکرده‌اند. رژیم ترک آگاهانه می‌خواهد جاش را به جنگ وادارد. جاش‌ها باید هشیار باشند و به دام بازی‌های ترکیه نیافتند.

ضبط تجهیزات نظامی فراوان در آواشین

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

روز ١٠ ژوئن در منطقه ورخله نیروهای ما در تونل‌های جنگی از دو محور به شیوه‌ای هماهنگ به قلب مواضع دشمن نفوذ کردند. نیروهای ما با سلاح فردی آنان را هدف قرار داده، مجبور به فرار کردند و تجهیزات نظامی بسیاری را بجا گذاشتند. نیروهای ما از ساعت ۶ الی ٧ روز ١٢ ژوئن حدود ٢۵٠ کیلوگرم مواد منفجره، یک کوله‌پشتی نظامی، یک دستگاه مین‌یاب و یک دوربین اشغالگران را ضبط کردند.

انهدام دُرون‌های ارتش ترک

- ساعت ٨ روز ١٢ ژوئن اشغالگرانی که در نزدیکی مواضع جنگ در منطقه ورخله بودند هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند. اشغالگران پس از آنکه متحمل ضربه شدند درصدد ورود به تونل‌های جنگ با بکارگیری بمب‌‌های گاز بودند که با پاسخ نیروهای ما مواجه شدند. اشغالگران پس از عقب‌نشینی در ساعت ١۵:٣٠ با استفاده از درون درصدد پیشروی برآمدند آما دُرون‌های دشمن از سوی نیروهایمان منهدم شدند.

- از ساعت ٢١ الی ٢٢:۵٠ روز ١٢ ژوئن اشغالگران با هلی‌کوپتر اقدام به جایگزین کردن نظامیان خود در مناطق ورخله، مروانوس، مام رشو و شوکه کردند.

از ساعت ۶ الی ۶:٢٠ روز ١٣ ژوئن پایگاه‌های مرزی دشمن منطقه ورخله را هدف حملات راکتی و خمپاره‌باران قرار دادند. همچنین هواپیماهای جنگنده از ساعت ۶ تا ٧:٣٠ منطقه ورخله را ٨ بار بمباران کردند.

حملات به عرصه زاپ

- روز ١٢ ژوئن منطقه کونیشکا هدف حملات خمپاره و توپباران پایگاه‌های مرزی قرار گرفت. این حملات به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه انجامید و همچنان ادامه دارد.

- از ساعت ١٢ الی ١٣ روز ١٢ ژوئن هواپیماهای جنگنده ٣ بار منطقه سیدا را بمباران کردند.

- روز ١٢ ژوئن رأس ساعات ١٣:٣٠، ١۴:٣٠ و ١۶:۵٠ منطقه چمچو از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

- ساعت ١۶:٢٠ روز ١٢ ژوئن منطقه T شکل از سوی هواپیماهای تهاجمی هدف حمله راکتی قرار گرفت.

- روز ١٢ ژوئن منطقه کونیشکا از سوی هواپیماهای تهاجمی هدف قرار گرفت. پس از مداخله نیروهای ما هلی‌کوپترهای دشمن بناچار آسمان منطقه را ترک کردند.

کشته شدن ٢ اشغالگر در خاکورک

ساعت ۶ روز ١٢ ژوئن نیروهای یژا ستار با سلاح سنگین اشغالگران مستقر در تپه شهید آخین را هدف قرار دادند. در این عملیات دو اشغالگر به سزای اعمالشان رسیدند.

ساعت ٨ روز ١٣ ژوئن روستای هروره در عرصه متینا با خمپاره و توپ هدف قرار گرفت.

سنگرسازی و احداث جاده از سوی پ.د.ک در متینا ادامه دارد، به ارتش ترکیه گرا می‌دهد

نیروهای پ.د.ک به سنگرسازی و احداث جاده در متینا ادامه می‌دهند. صبح روز ١٢ ژوئن نیروهای ما در این منطقه ازمایشی را به انجام رسانده‌اند. در زمان آزمایش نظامیان پ.د.ک گرای نیروهای ما را تعیین کرده و آنرا به ارتش ترکیه داده‌اند. ساعت ١٢:٢۵ و ١٢:٣٠ منطقه‌ای که رفقای ما در آن حضور داشتند توسط هواپیماهای جنگنده ترکیه بمباران شدند. اما به دلیل تدابیر خوب، نیروهای ما متحمل هیچگونه زیانی نشده‌اند."