نیروهای مدافع خلق: ٨ متجاوز مجازات شدند، به یک بالگرد سکورسکی صدمه وارد شد

در عملیات تیم‌های سیار ه.پ.گ و یژاستار علیه اشغالگران ٨ ارتشی ترکیه از پای درآمدند و به یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی ضربه وارد شد. ارتش ترکیه که در مقابل مقاومت گریلاهای کوردستان دچار سرخوردگی شده است ١۵ بار با سلاح‌های ممنوعه به مواضع گریلا حمله کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از نبرد گریلاهای خود علیه ارتش متجاوز ترکیه منتشر کرده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ، ٢٩ آگوست/ ٧ شهریور در عملیات تیم‌های سیار گریلا در چهارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش در جنگ خابور در منطقه شهید سیپان تپه آمیدی، ۶ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند.

در همین روز در عملیات تک‌تیراندازان یژاستار و ه.پ.گ در تپه حکاری و تپه جودی ٢ ارتشی ترکیه از پای درآمدند. یک هلی‌کوپتر سکورسکی که درصدد هلی‌برن اشغالگران در تپه آمیدی بود هدف نیروهای گریلا قرار گرفت و پس از دچار صدمه شد مجبور به ترک آسمان منطقه شد.

ه.پ.گ در رابطه با جرایم جنگی ارتش ترکیه می‌افزاید؛ روز ٢٩ آگوست سنگرهای جنگ مناطق مقاومت تپه جودی، ساجا، شکفتا بریندارا در مجموع ١۵ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی هدف حمله واقع شدند.

ه.پ.گ با اشاره به بمباران مناطق حفاظتی میدیا می‌گوید: روز ٢٩ آگوست ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود با بیل مکانیکی سنگرها و تونل‌های جنگ ورخله را تخریب کند.

بالگرهای تهاجمی در ٢٩ آگوست مناطق مقاومت تپه آمیدی و کوروژارو را ٢٣ بار هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

هواپیماهای جنگنده در همین روز ١٣ بار مناطق مقاومت تپه جودی، تپه حکاری، شهید عادل، سیدا و ساجا را بمباران کردند و پایگاه‌های مرزی ارتش متجاوز ترکیه در ٢٩ و ٣٠ آگوست ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام، شهید عادل، سیدا و ساجا را هدف آتش توپخانه و حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید، نیروهای پ.د.ک فعالیت احداث جاده بسوی منطقه مقاومت تپه آمیدی را با هدف زمینه‌سازی برای اشغالگری ادامه می‌دهند، نیروهای پ.د.ک و اترش اشغالگر ترک با همدیگر محافظت از این جاده را بر عهده گرفته و به شیوه‌ای مشترک عمل می‌کنند."