نیروهای مدافع خلق: ٩ اشغالگر کشته شدند

عملیات‌های گریلاهای ه.پ.گ/ یژا ستار بدون وقفه ادامه دارند. در عملیات‌های اخیر ٩ اشغالگر ترک به سزای اعمالشان رسیدند، ٢ موضع اشغالگران و یک خودرو زرهی منهدم شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین؛

در فاصله روزهای ٣-٩ علیه اشغالگران در منطقه کلا مام رشو به صورت پیاپی حملاتی با سلاح سنگین به انجام رسیدند. در این عملیات‌ها به مواضع اشغالگران ضربه وارد شد.

ساعت ٩ روز ١٠ ژوئن/ ٢٠ خرداد علیه اشغالگران در تپپه زرین عملیاتی با سلاح سنگین انجام شد. مواضع اشغالگران هدف قرار گرفتند. ساعت ٩:٣٠ یکبار دیگر اشغالگران در این تپه هدف سلاح سنگین قرار گرفتند. در این عملیات‌ها دو موضع اشغالگران منهدم شدند.

ساعت ٩ روز ۴ ژوئن هواپیماهای جنگنده منطقه دره باسیا را بمباران کردند.

ساعت ١۵:۵٠ روز ۵ ژوئن هوپیماهایج نگنده دره باسیا را بمباران کردند. به دلیل بمباران مزارع و جنگل‌های منطقه دچار حریق شدند.

١٠ ژوئن هواپیماهای جنگنده دره باسیا را بمباران کردند.

در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در منطقه زاپ؛

ساعت ٧:۴٠ روز ١٠ ژوئن علیه اشغالگران مستقر در تپه شهید مروان عملیات سوءقصد به انجام رسید. یک اشغالگر به سزای اعمالش رسید.

ساحت ٨:٣٠ روز ١١ ژوئن علیه اشغالگران در تپه شهید مروان عملیات سوءقصد به انجام رسید. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

ساعت ١۴:۴٠ روز ١١ ژوئن اشغالگران مستقر در تپه شهید مروان با سلاح سنگین هدف قرار گرفتند. این عملیات با موفقیت به انجام رسید و یک خیمه اشغالگران به تمامی منهدم شد و ٣ اشغالگر داخل آن به سزای اعمالشان رسیدند. ساعت ١۵:٢٠ اشغالگران با استفاده از هلیکوپتر سکورسکی اجساد خود را از منطقه خارج کردند.

روز ١١ ژوئن پایگاه‌ مرزی ارتش ترک منطقه شهید شاهین را هدف حملات خمپاره و توپباران قار دادند. این حملات به آتش‌سوزی در مراتع منطقه انجامید.

ساعت ١١:٣٠ روز ١١ ژوئن منطقه کارکر از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ١٩:٣٠ روز ١١ ژوئن پایگاه مرزی ارتش ترک منطقه چمچو را هدف حملات خمپاره و توپباران قرار داد.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در گوَر؛

ساعت ١۶:٣٠ روز ١٠ ژوئن علیه یک دستگاه خودرو زرهی اشغالگران که از پایگاه ملیان شمذینان به سوی دره ملایان در حرکت بود عملیاتی انفجاری به انجام رسید. این خودرو به تمامی منهدم شد و ٢ اشغالگر داخل آن کشته شدند.

ساعت ١٢:۴۵ روز ١١ ژوئن در منطقه شکیرین سور عملیات سوءقصد به انجام رسید و یک اشغالگر به سزای اعمالش رسید.

ساعت ١۵:١٠ روز ١١ ژوئن علیه اشغالگران در منطقه کیسه که درصدد ورود به مواضع جنگ بودند عملیات سوءقصد به انجام رسید. در این عملیات یک اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر دیگر زخمی شدند. اشغالگران سپس در منطقه گسترش یافتند و برای دومین با تاکتیک تله انفجاری هدف قرار گرفتند. از تعداد دقیق کشته شدگان این عملیات اطلاع موثقی در دست نیست. اشغالگران کشته و زخمی‌هایشان را با هلی‌کوپتر سکورسکی از منطقه خارج کردند.

از ساعت ٢١ الی ٢١:٣٠ روز ١١ ژوئن هلیکوپترهای تهاجمی عرصه متینا را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. اشغالگران سپس با هلی‌کوپتر اقدام به هلی‌برد نظامیان خود به مناطق شکیرین سور و دره ملیتان کردند. در منطقه بریفینگ نقاط نزدیک پیشمرگ‌ها حدود یک ساعت و نیم هدف حمله قرار گرفتند.

عملیات اشغالگرانه در عرصه متینا از ساعت ۵:٣٠ روز ١٢ ژوئن بسوی روستای ایزدی گسترش یافت."