نیروهای مدافع خلق: ارتش ترکیه بار دیگر از بمب‌های فسفری استفاده کرد

ه.پ.گ اعلام کرد ارتش اشغالگر ترک در حمله به سنگرها و تونل‌های مناطق حفاظتی میدیا ١۶ بار از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، سلاح شیمیایی و بمب‌‌های فسفری استفاده کرده است.

ارتش متجاوز ترکیه به دلیل شکست خفت‌بار در مقابل عزم نستوه گریلاهای کوردستان به جنایت جنگی دست می‌زند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از عملیات‌های گریلایی منتشر کرد. ه.پ.گ همچنین از تداوم حملات ترکیه و جنایات جنگی آن خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:"نیروهای ما با روحیه کارزار ١۵ آگوست، با جسارتی بزرگ و با تاکتیک‌های نوین ثمربخش به عملیات‌های خود ادامه می‌دهند. در عملیات نیروهای ما ١٢ متجاوز مجازات شدند و یک تن دیگر زخمی گردید. همچنین ٢ خیمه نظامی، سه سیستم دوربین مداربسته و یک رادار نیز منهدم شدند."

ه.پ.گ در رابطه با حملات رژیم سفاک ترک می‌افزاید؛"ارتش متجاوز ترک ١۶ بار مناطق حفاظتی میدیا را با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های فسفری بمباران کرد. ارتش ترک یکبار دیگر از سلاح‌های ممنوعه بهره گرفته و به جنایت جنگی دست زد. همچنین در منطقه مقاومت تپه جودی از بمب‌های فسفری استفاده کرد. مناطق مقاومت ١۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده، ٨ بار توسط بالگردهای تهاجمی و ده‌ها بار با تانک، توپ و سلاح‌های سنگین هدف حمله واقع شدند."

بنابر گزارش روز ٨ آگوست/ ١٧ مرداد در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین، یک اشغالگر در تپه شهید رِبَر از پای درآمده است.

۴ آگوست/ ١٣ مرداد در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در عملیات علیه مواضع اشغالگران در منطقه بکتوریا در هفتانین ٢ سیستم دوربین مداربسته و یک رادار منهدم گردیدند.

٧ آگوست یگان‌های مخفی ارتش اشغالگر ترک در منطقه تپه سور متینا تحت کنترل نیروهای گریلا قرار گرفته و عملیاتی انفجاری علیه اشغالگران به انجام رسیده است.

٨ آگوست در عملیات علیه اشغالگران در تپه اف‌ام یک دوربین مداربسته منهدم شده است.

٨ آگوست در ٢ عملیات جداگانه ٢ اشغالگر ترک در تپه آمیدی کشته شدند.

٩ آگوست در عملیات گریلایی همزمان علیه اشغالگران در تپه آمیدی ٩ اشغالگر ترک مجازات شدند، یک اشغالگر زخمی شد و ٢ خیمه نظامی منهدم گردیدند.

ه.پ.گ در ادامه با اشاره به کشته شدن یک سرباز زخمی ترک از سوی ارتش ترکیه در روز ۶ آگوست در تپه جودی می‌گوید که طبق اطلاعات کسب شده گروه خونی این سرباز A+ بوده و از اعضای گردان پیاده مکانیزه آمَد بوده است.

حمله ارتش ترکیه با بمب‌های فسفری و هسته‌ای تاکتیکی

٨ آگوست تونل‌های جنگ منطقه مقاومت تپه اف‌ام و تپه جودی ٣ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های فسفری بمباران شدند.

٨ آگوست تونل‌های جنگ منطقه ورخله ١٣ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی بمباران شدند.

بمباران هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی

٨ و ٩ آگوست مناطق سیدا، ساجا و منطقه کانیسارکه در گاره ١۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٨ آگوست هلی‌کوپترهای تهاجمی ٨ بار مناطق مقاومت کوروژارو و تپه آمیدی را بمباران کردند.

٨ آگوست مناطق شکفتا بریندارا ده‌ها بار هدف آتش توپ، خمپاره و سلاح‌های سنگین قرار گرفت.