نیروهای مدافع خلق به فدائیان آمانوس ادای احترام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه.پ.گ یاد و خاطره دوغان دمیر با کد سازمانی هارون فرات و ادریس اینجه با کد زنار تاتوان را که در ٢۶ اکتبر در اسکندرون حین انجام یک عملیاتی فدایی به شهادت رسیده بودند گرامی داشته است.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان یاد و خاطره دو گریلای فدایی عرصه آمانوس را گرامی داشت.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"روز ٢٩ اکتبر ٢٠٢٠ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودیم که یکی از واحدهای حرفه‌ای گریلایمان متشکل از دو نفر روز ٢۶ اکتبر در بخش اسکندرون استان هاتای عملیاتی را به انجام رساندند و جزئیات آنرا متعاقبا با افکار عمومی در میان می‌گذاریم، در این عملیات‌هاکه در دو منطقه پایاس و اسکندرون استان هاتای به انجام رسیدند رفقایمان هارون و زنار به شیوه‌ای قهرمانانه علیه دشمنان استعمارگر جنگیدند و در جریان عملیاتی فدایی به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: دوغان دمیر

   کد سازمانی: هارون فرات

   محل و سال تولد: قلقلی- استان وان

   نام مادر – نام پدر: اقلیمه - ارسلان

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ اکتبر ٢٠٢٠ / اسکندرون
 

   نام و نام خانوادگی: ادریس اینجه

   کد سازمانی: زنار تاتوان

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: گُلتن - رزقی

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ اکتبر ٢٠٢٠ / اسکندرون

یگان گریلای کارآزموده‌ی ما در اکتبر ٢٠٢٠ از طریق شیوه‌‌های گریلای نوین خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و از طریق هوایی به آمانوس وارد شدند. رژیم استعمارگر ترک که همیشه دم از تصفیه نیروهای گریلا در آمانوس می‌زند در قبال این خلاقیت نیروهای گریلای کوردستان دچار درماندگی شد.دشمن جانی دید که تصفیه نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان در آمانوس تنها یک توهم‌ استعمارگرانه است. برای وارونه جلوه‌ دادن این ابتکار نیروهای گریلا ادعا کرد که نیروهای گریلا از خاک روژاوا وارد شده و تلاش نمود آنرا کوچک جلوه دهد. اما سیاه‌نمایی رژیم ترک که متکی بر دروغ پردازی است هیچ واقعیتی ندارد. نیروهای گریلای کارآزموده ما از پایگاه‌های اصلی خود براه افتاده و تمامی تدابیر هوایی و زمینی دشمن را خنثی کردند و به محل تعیین شده رسیدند. تیم گریلای ما با رسیدن به محل مورد نظر نقشه عملیات علیه دشمن را ترسیم کرده و برای انجام آن اقدامات لازم را به انجام رساند.

بر مبنای عملیات فدایی و برنامه‌ریزی نوین

رفقا هارون و زنار در میان تیم ما به عنوان گریلای حرفه‌ای پس از حرکت به سوی مقصد با ارزیابی وضعیت موجود و ابتکار عمل خود عملیاتی فدایی را به شیوه تازه‌ای برنامه‌ریزی کردند. از ارتفاعات آمانوس وارد شهر شده و کنترل یک خودرو را بدست گرفتند. در بخش پایاس استان هاتای علیه دشمنی که درصدد توقف آنان بود با مهارتی تمام جنگیدند، اینگونه از ایست بازرسی دشمن عبور کردند و در نتیجه آن تعدادی از نظامیان دشمن کشته شدند. ارتش ترک به روال همیشگی تعداد تلفات اشغالگران کشته شده را از انظار عمومی پنهان کرد و مدعی شد که تنها یک افسر زخمی شده است. اما رفقایمان هارون و زنار پس از آنکه اشغالگران را به سزای اعمالشان رساندند به راه خویش ادامه دادند، پس از آنکه خودرو رفقایمان خراب شد یک خودرو دیگر را به کار گرفتند و بدون تردد به راه خود ادامه دادند.

در شهر همیشه ابتکار عمل را در دست داشتند

رفقای ما که به منظور عملیات فدایی به اسکندرون رفته بودند پس از رسیدن به این منطقه ساعت‌ها با پلیس و نیروی ویژه جنگیدند. این تیم گریلایی دو نفره بدون واهمه و با عزمی راسخ همیشه ابتکار عمل را در داخل شهر بدست داشتند. رفیق هارون پس از ساعت‌ها جنگ با انفجار بدن خویش تعدادی از دشمنان را به سزای اعمالشان رساند. رفیق زنار نیز تا آخرین گلوله خود قهرمانانه جنگیده و به شهادت رسید. علی‌رغم آنکه تعداد زیادی از نیروهای پلیس رژیم ترک کشته شدند هیچ خبری در مورد آنان به افکار عمومی داده نشد. تنها اعلام کردند که معاون اداره پلیس بخش اسکندرون زخمی شده است.

در حالی که دولت جنایتکار ترکیه بر اساس دروغ‌پراکنی به تبلیغات سوء دامن می‌زند و دم از ''پایان گریلا'' می‌زند، رفقایمان هارون و زنار با تاکتیک‌های ابتکاری گریلای مرحله نوین به آمانوس رفتند. از اینجا براه افتادند و با عبور از آسمان شهری که آکنده از نظامی و پلیس فاشیست دولت ترک است به مقصد رسیدند و با جسارتی بزرگ ساعت‌ها جنگیدند، به کابوسی برای دشمن مبدل شده و اینچنین نشان دادند که عزم و اراده ملیتان آپویی تا چه حدی نیرومند است. یکبار دیگر نشان دادند که یک تیم گریلای مدرن و کارآزموده چگونه می‌تواند تمامی تدابیر دشمن فاشیست قاتل را خنثی کند.

رفقا هارون و زنار با خط عملیات فدایی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان پیشاهنگی کارزار "زمان آزادی فرارسیده است" را به انجام رساندند که برای پایان دادن به اشغالگری و فاشیسم در کوردستان، درهم شکستن حصر و تحقق آزادی رهبر آپو آغاز شده است. هر دو رفیقمان به سمبل صیانت از رسالت این مقطع و عمل به مسئولیت‌های انقلابی مبدل گردیدند."

ه.پ.گ در ادامه بیانیه از مبارزات انقلابی شهید هارون و شهید زنار تجلیل به عمل آورده و با آرمان‌های فداییان راه آزادی کورد و کوردستان تجدید میثاق کرده است.

ه.پ.گ در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده میهن‌دوست این دو گریلای شهید و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام کرده است.