نیروهای مدافع خلق به شهیدان ژوئن ٢٠١٧ خاکورک ادای احترام کرد

ه.پ.گ اسامی سه گریلا را که در ژوئن ٢٠١٧ حین جنگ با ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده بودند منتشر نموده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی ٣ گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"رژیم اشغالگر ترکیه در راستای قتل‌عام کوردها به تمامی دستاوردهای کوردها از جمله در جنوب کوردستان حمله‌ور شده است. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان نیز در مقابل این حملات بویژه در جنوب کوردستان به مقاومتی تاریخی می‌پردازند و این مقاومت به سطح والایی رسیده است. روز ١٢ ژوئن ٢٠١٧ نیروهایمان در منطقه شکیرا سپی منطقه خاکورک علیه اشغالگران ترک عملیاتی نیرومند را به انجام رساندند و شمار زیادی از اشغالگران را به سزای اعمالشان رساندند. ارتش ترک که با شکست روبرو شده بود با استفاده از تکنولوژی تلاش نمود شکست‌هایش را پنهان کند. برای بازگشت رفقای گروه حمله به مناطق خویش، رفقایمان با فرماندهی شروان روناهی، رفقایمان شروان و پلدا قهرمانانه جنگندید و به شهادت رسیدند. ما در سالروز شهادت این رفقا یاد و خاطره آنان را زنده نگاه می‌داریم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: امید سزان

   کد سازمانی: شروان جوتکار

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: خانم - عبدالهادی

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئن ٢٠١٧ / خاکورک

   نام و نام خانوادگی: محمد ارمغان

   کد سازمانی: شروان روناهی

   محل و سال تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: غزال - مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئن ٢٠١٧ / خاکورک

   نام و نام خانوادگی: یاپراگ چاکماز

   کد سازمانی: پلدا گلیداخ

   محل و سال تولد: ایغدر

   نام مادر – نام پدر: امینه - میرسفدی

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئن ٢٠١٧ / خاکورک

شروان روناهی

 

پلدا گلیداخ

 

شروان جوتکار

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلایی هر سه شهید تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید: مراتب همدردی خود را نخست به خانواده گرامی رفقا شوران رونهای، پلدا گلیداخ و شروان جوتکار که در خط فدایی آپویی قهرمانانه ایستادگی کردند اعلام کرده به تمامی مردم میهن‌دوست منطقه سرحد و خلقمان در کوردستان تسلیت می‌گوییم. یکبار دیگر پیمان خود با رفقای شهید، رهبریمان و خلقمان را تجدید می‌کنیم."