نیروهای مدافع خلق: در حملات شیمیایی دو گریلا به شهادت رسیدند

ارتش اشغالگر ترک پس از متحمل شدن ضربات سهمگین گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان به جنایت جنگی دیگری دست زد. در حملات شیمیایی روز ۴ شهریور در تپه سور دو گریلا به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حملات شیمیایی دولت ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

"ارتش اشغالگر ترک که اراده جنگ زمینی را به تمامی از کف داده است، به رغم استفاده از تکنیک جنگی نیز نتوانسته است در مقابل گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان پیشروی کند و به نتیجه‌ای دست یابد. رژیم قاتل ترکیه علی‌رغم اینکه ۵ ماه از تکنولوژی پیشرفته جنگ بهره گرفت اما در مقابله با مقاومت نیروهای گریلای ما که با روحیه‌ای آپویی ایستادگی نمودند با شکست روبرو شد. از اینرو روزانه به شکلی آشکار به جنایت جنگ علیه بشریت دست می‌زند، از گازهای شیمیایی و سمی استفاده می‌کند.

در عرصه آواشین در منطقه مقاومت تپه سور؛

۴ شهریور/ ٢۶ آگوست دولت قاتل و وحشی ترکیه که از انسانیت بویی نبرده است، علیه منطقه مقاومت تپه سور از گازهای سمی استفاده کرد. در نتیجه این ٢ رفیقمان به شهادت رسیدند. جزئیات مربوط به شناسنامه رفقای شهید را در اطلاعیه‌ای جداگانه به اطلاع خلقمان و افکار عمومی می‌رسانیم.

در منطقه مقاومت ورخله عرصه آواشین؛

از ساعت ١٠ روز ١۶ شهریور/ ٧ سپتامبر تا ساعت ۴ روز ٨ سپتامبر، اشغالگران ١١ بار با مواد منفجره و گازهای سمی منطقه ورخله را بمباران کردند. اشغالگران پس از بمباران درصدد بودند تا وارد منطقه مقاومت شوند. میان نیروهایمان و اشغالگران در ورخله جنگ شدیدی روی داد. نیروهای ما با روحیه ملیتان آپویی و عزمی نستوه علیه حملات ضد انسانی دشمن جنگیدند و از پیشروی اشغالگران جلوگیری کردند.

پرواز پهبادها و درون‌های جاسوس بر فراز منطقه ادامه دارد.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور عرصه‌ی هفتانین؛

ساعت ١١:۴۵ روز ۶ نیروهای ما از دو جهت اشغالگران مستقر در تپه دوپشک عرصه پیربولا را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. در این عملیات حداقل ٢ موضع اشغالگران هدف قرار داده شد. ارتش اشغالگر ترک حوالی نیمه شب اجساد کشته‌های خود را با هلیکوپتر از محل عملیات خارج کرد.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس عرصه زاپ؛

ساعت ٧ روز ٨ سپتامبر در منطقه زاپ اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تپه شهید سفقان منطقه جیلوی کوچک بودند، دو بار از سوی نیروهای ما هدف عملیات انفجاری قرار گرفتند. اشغالگران پس از این عملیات با سلاح سنگین ارتفاعات تپه شهید سفقان را توپباران کردند. جزئیات این عملیات را پس از دریافت آن به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

٧ سپتامبر از ساعت ٢٢ تا ٠٠:٠٠ هلی‌کوپترهای دشمن در خط قاشورا عرصه متینا به گشت‌زنی پرداختند. همان روز در بخش کانی‌ماسی بخش آمیدی اطراف روستاهای کیسته، ادنه، دشیسه، هروره و سرارو، مناطق کلا قمری و کوردینه با هلی‌کوپترهای حمله بمباران شدند. غروب همان روز حوالی روستای هروره از سوی پایگاه‌های مرزی توپباران شد.

٧ سپتامبر ساعت ٢٣:۴۵ روستای خیزاوا در منطقه کری عرصه هفتانین هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار گرفت.

٧ سپتامبر از ساعت ٠٠:٣٠ تا ٢ در منطقه آواشین هلی‌کوپترهای دشمن بر آسمان مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان به گشتزنی پرداختند. در همان ساعت هلی‌کوپترهای تهاجمی دولت اشغالگر ترک منطقه ورخله را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٠٠:۴٠ تا ١:٣٠ روز ٧ سپتامبر منطقه سوره ده در عرصه قندیل از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد."