نیروهای مدافع خلق: در حملات شیمیایی رژیم ترک ۵ گریلا به شهادت رسیدند

ه.پ.گ اعلام کرد: رژیم جانی و استعمارگر ترک روز ۵ اکتبر/ ١٣ مهر در حمله نامردانه شیمیایی رفقایمان جومالی، چافره، آمارا، ماهر و دلوین را به شهادت رساند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حملات شیمیایی رژیم جنایت‌کار و سفاک ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در عرصه مقاومتی ورخله آواشین؛

حوالی غروب ٨ اکتبر/ ١۵ مهر، ارتش غاصب ترک در حالی که عرصه مقاومت ورخله را با سلاح‌های سنگین بمباران کرد درصدد بود تا پیشروی کند. در نتیجه مداخله مبارزان ما در این عرصه درگیری روی داد و اشغالگران از پیشروی ناکام ماندند. رژیم اشغالگر ترک با سلاح شیمیایی عرصه‌های مقاومت را به سختی هدف حمله قرار داده و تمامی موازین بین‌المللی جنگ را لگدمال کرد. علی‌رغم تمامی حملات و دعوت‌ بی‌ارزش به تسلیم، رفقایمان در ورخله با اراد‌ه‌ای آپویی مقاومت تاریخی خود را ادامه می‌دهند.

عملیات اشغالگرانه گسترده‌ای که رژیم فاشیست و غاصب ترک از شامگاه ٢٣ آوریل ٢٠٢١ علیه مناطق زاپ، آواشین و متینا آغاز کرده بود با یکی از بزرگترین مقاومت‌های تاریخ گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان مواجه شده است. رژیم جنایت‌کار ترک که از دستیابی به اهداف كثیف خود با شکست مواجه شد، برای درهم شکستن محاصره خود از هوا و زمین عرصه‌های مقاومت را بمباران کرده است، اما تمامی این حملات به شیوه‌ای کارامد نقش بر آب شدند. رژیم ترک که در این زمینه موفقیتی کسب نکرده بود با استفاده از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه هم به جنایت جنگی و هم به جنایت علیه بشریت دست زده است. علی‌رغم حملات كثیف رژیم اشغالگر ترک، رفقایمان که در سخت‌‌ترین شرایط به مقاومت باشکوه در ورخله ادامه می‌دهند، علیه حملات اشغالگران آتش مقاومت را شعله‌ور می‌کنند و با پراکتیک بی‌مانند خود یکبار دیگر اثبات کردند که آنان ملیتان‌های ارجمند رهبری، شهدا و خلقمان هستند. رفقایمان جومالی، چافری، آمارا، ماهر و دلوین که مایه سربلندی مبارزه آزادیخواهیمان هستند در حملات شیمیایی نامردان رژیم اشغالگر ترک در روز ۵ اکتبر در ورخله تا آخرین نفس ایستادگی نموده و جاویدان شدند. شرح مقاومت این شهیدان والامقام و جزئیات شناسنامه آنان را در اطلاعیه‌ای جداگانه به اطلاع خلق میهن‌دوست و 'عگید' آفرینمان و افکار عمومی می‌رسانیم.

عملیات علیه نظامیان اشغالگر ترک

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه هفتانین؛

٨ اکتبر ساعت ١١:٢٠ نیروهایمان با سلاح سنگین اشغالگران مستقر در ارتفاعات پیربولا در تپه کوردینه را هدف قرار دادند. در این عملیات اهداف تعیین شده با موفقیت هدف قرار داده شدند.

در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ؛

٨ اکتبر ساعت ١۵ نیروهای یژا ستار اشغالگران مستقر در کلا بیدوه را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. ٩ اکتبر ساعت ۶:۵۵ اشغالگران در تپه شهید سرخوبون هدف سلاح سنگین نیروهای ما قرار گرفتند. در این دو عملیات اهداف تعیین شده با موفقیت هدف قرار گرفتند. از شمار دقیق کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعی در دست نیست.

حملات هوایی دشمن؛

٨ اکتبر از ساعت ٩:۵٠ الی ١۵ هواپیماهای جنگنده بر فراز مناطق بانستا و تابورا عربان در آواشین به پرواز درآمدند.

٨ اکتبر از ساعت ١٠ الی ١٩ هواپیماهای جنگنده مناطق کانسرکه، یکماله و چمانکه در عرصه گاره و روستای چم‌ربتکه را بمباران کردند.

٨ اکتبر ساعت ٩:۵٠ و از ساعت ١۴:٣٠ تا ١۵ هواپیماهای جنگنده بر فراز بانستا و تابورا عربان عرصه آواشین به پرواز درامدند.

٨ اکتبر از ساعت ٢٠:٣٠ الی ٢١:٣٠ هواپیماهای جنگنده منطقه T شکل در زاپ را بمباران کردند.

٨ اکتبر از ساعت ٢٠:٣٠ الی ٠٠:٢٠ هواپیماهای جنگنده بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، ورخله، تپه سور، تپه سپی و تپه سلیمان عرصه آواشین به پرواز درآمدند. همزمان تپه شهید رزگار و منطقه ورخله را بمباران کردند."