نیروهای مدافع خلق: در زاپ به یک هلی‌کوپتر تهاجمی ضربه وارد شد

ه.پ.گ اعلام کرد که نیروهای گریلا در عرصه زاپ به یک فروند هلی‌کوپتر رژیم ترک ضربه وارد کرده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را در مورد مقاومت نیروهای گریلا و حملات رژیم غاصب ترک منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ؛

٣١ شهریور/ ٢٢ سپتامبر ساعت ١٧:۴٠ نیروهایمان اشغالگران مستقر در تپه شهید سرخوبون زاپ را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. در این عملیات شماری از اشغالگران کشته شده‌اند، اما تعداد دقیق تلفات دشمن محرز نشده است.

٢٢ سپتامبر ساعت ٢٣:١٠ هلی‌کوپترهای تهاجمی درصدد حمله به اطراف منطقه کونیشکا بودند که با پاسخ نیروهای ما روبرو شدند. در نتیجه پاتک نیروهای ما به یک هلی‌کوپتر تهاجمی ضربه وارد شد.

در عرصه مقاومت ورخله-ی آواشین؛

٢٢ سپتامبر ساعت ٢٢ ارتش اشغالگر ترک با مواد منفجره عرصه مقاومتی ورخله را هدف حمله قرار داد.

٢٢ سپتامبر ساعت ٩:٣٠ هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه سیدا در عرصه زاپ را بمباران کردند.

٢٢ سپتامبر از ساعت ٩:٣٠ تا ٢٣:٢٠ مناطق تپه جهنم، تپه روبار، ساجا، سیدا، شکفتا برینداران، کارکر و T  شکل در عرصه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفتند. شب هنگام نیز هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق کوردینه و کنیانش به گشتزنی پرداختند.

از چهارشنبه شب ٢٢ سپتامبر تا بامداد روز ٢٣ سپتامبر هلیکوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان و تپه سلیمان به گشتزنی پرداختند. همزمان مناطق دره باسیا، کارتال، تپه سلیمان، تپه شهید فرات، تپه شهید رزگار هدف حملات هلی‌کوپترهای تهاجمی قرار گرفتند.

ارتش اشغالگر ترک مدت مدیدی است که با سلاح سنگین مناطق دولا بزنا، کارتال، تپه لعنت و دره باسیا را هدف حملات توپخانه و خمپاره‌باران قرار داده است."