نیروهای مدافع خلق: دولت ترکیه کمپ اسیران را با اسلحه‌ی شیمیایی بمباران کرد

ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارتش ترکیه در حمله به گاره از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و می‌افزاید:"به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه‌ی شیمیایی، انسان قادر به ورود به کمپ‌ مذکور نیست."

مرکز مطبوعات و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای از بکارگیری سلاح‌های ممنوعه شیمیایی در حمله ارتش اشغالگر ترک به منطقه سیانه در عرصه گاره خبر داده است.

اطلاعیه به شرح زیر است:

"نتایج حملات اشغالگرانه دولت استعمارگر ترکیه و مقاومت گریلا در مقابل حملات در فاصله روزهای ١٠ تا ١۴ فوریه/ ٢٢ تا ٢۶ بهمن به عرصه گاره آشکار می‌شوند و نیروهای ما در تلاش هستند تا جزئیات را با گردآوری و به اطلاع افکار عمومی برسانند.

دولت اشغالگر ترک علی‌رغم آنکه متحمل ضربه‌ای مهلک در جنگ زمینی شده و عقب‌نشینی کرد اما حملات هوایی به مناطق حفاظتی مدیا و بویژه به منطقه گاره همچنان ادامه دارند. تداوم حملات هوایی دستیابی به نتایج جنگ و انتشار آن برای افکار عمومی را مختل کرده است.

ارتش ترکیه در سیانه از سلاح شیمیایی استفاده کرد

نیروهای ما برای جمع‌آوری اطلاعات کامل و شفاف از آنچه که در کمپ اسرا در منطقه سیانه عرصه گاره روی داده بود به این کمپ رسیدند. اما علی‌رغم آنکه ٣ روز از جنگ سپری شده است در کمپ اسرا و اطراف آن بوی تند سلاح‌ شیمیایی به مشام می‌رسد. با اینکه بکارگیری گازهای شیمیایی جنایت جنگی به حساب آمده و سلاح ممنوعه شمرده می‌شوند، انسان به دلیل استفاده دولت فاشیست ترکیه از سلاح شیمیایی در حمله به این کمپ، نمی‌تواند وارد کمپ شود. به احتمال زیاد تمامی افراد پس از آنکه با سلاح‌ شیمیایی مسموم گشته‌اند، سپس گلوله‌باران شده‌اند. شواهد اولیه که نیروهای ما به آن دست یافته‌اند به قرار ذیل است.

برای شفاف کردن حقایق مربوط به قتل‌عام رژیم ترک -که از انسانیت بوئی نبرده است- تلاش‌های ما در کمپ اسرا ادامه دارند. نتایج شفاف و بیلان جنگ عرصه گاره از هر لحاظ را به اطلاع خلقمان و افکار عمومی خواهیم رساند.

شهادت یک گریلا در حملات هوایی

در اطلاعیه روز ١۴ فوریه ٢٠٢١ اعلام کرده بودیم که از ساعت ٢٣:٣٠ روز ١٣ فوریه تا ساعت ٠١:٠٠ نیمه شب ١۴ فوریه اطراف روستای شکفتیان در عرصه گاره ۵ بار بمباران شد. در این حملات رفیق «گلهات تولهلدان» به شهادت رسید.

نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان از روز ١٠ فوریه ٢٠٢١ در مقابله با حمله اشغالگرانه به عرصه گاره چندین روز مقاومتی قهرمانانه را به نمایش گذاشتند و با سربلندی ارتش ترکیه را تار و مار کردند. رفیق گلهات تولهلدان در مقاومت گاره با اراده‌ای بزرگ به وظایف تاریخی خویش عمل کرده و به کاروان شهیدان ملحق شد."

ه.پ.گ در ادامه بیانیه از مبارزات گریلایی شهید گلهات تجلیل به عمل آورده و مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی وی و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام نموده است. ه.پ.گ با ادای احترام به شهید گلهات با تمامی شهیدان راه آزادی کورد و کوردستان تجدید میثاق کرده است.

تداوم حملات هوایی ارتش ترک

ساعت ١٣ روز ١۵ فوریه ارتفاعات خیری در عرصه گاره، ٣ بار از سوی جنگنده‌های رژیم ترک بمباران شدند.

ساعت ١۴ روز ١۵ فوریه منطقه کونشکا در عرصه زاپ از سوی جنگنده‌های دشمن بمباران شد.

از ساعت ١٣:٢٠ تا ١٣:۴٠ روز ١۵ فوریه منطقه دره آواشین در عرصه آواشین، ۴ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.