نیروهای مدافع خلق: دولت ترکیه مرتکب جنایت جنگی می‌شود

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ارتش اشغالگر ترک از پیشروی بازمانده است و در مقابل سنگرهای جنگ نیروهای ما روزانه ده‌‌ها بار از سلاح‌های شیمیایی بهره گرفته و مرتکب جنایت جنگی می‌شود.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای با اشاره به حملات شیمیایی ارتش متجاوز ترک اعلام کرد:"ارتش اشغالگر ترک در مقابل مقاومت و عملیات‌های تاریخی نیروهای ما متحمل ضربات سنگین می‌شود. ارتش اشغالگر ترک از پیشروی بازمانده و در مقابل سنگرهای جنگ متعلق به نیروهایمان روزانه دست به بمباران شیمیایی می‌زند و مرتکب جنایت جنگی می‌شود. رژیم اشغالگر ترک سلاح‌های شیمیایی بسیاری را به کار می‌گیرد، با متدهای جنگ ضداخلاقی تلاش می‌کند به لاپوشانی شکست خود بپردازد. علی‌رغم انواع شیوه‌های کثیف ارتش ترک عملیات‌های نیروهای ما همچنان ادامه دارند. در نتیجه عملیات نیروهای ما ۴ اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر زخمی شدند.

جزئیات عملیات‌های گریلایی به شرح زیر است؛

در عرصه آواشین؛

٢٢ می ساعت ١۴:٢۵ نیروهای ما با سلاح سنگین اشغالگران اطراف تپه ورخله در منطقه مقاومتی ورخله را هدف قرار دادند. ساعت ١۴:٣٠ یکبار دیگر با سلاح‌های فردی اشغالگران را هدف قرار دادند. در این عملیات‌ها یک اشغالگر کشته و دو اشغالگر به شدت زخمی شدند.

در عرصه زاپ؛

٢٢ می از ساعت ١۴:٣٠ الی ١۵:٢۵ ارتش اشغالگر ترک با سلاح و مواد منفجره شیمیایی ١۴ بار مواضع جنگ در تپه شهید برخودان واقع در منطقه مقاومت شهید شاهین را هدف حمله قرار داد. غروب همان روز اشغالگرانی که درصدد بمباران سنگرهای جنگ بودند از سوی نیروهای ما با سلاح فردی هدف قرار گرفتند. اشغالگران در پی مداخله نیروهای ما مجبور شدند یک گام عقب‌نشینی کنند.

٢٢ می ساعت ١۴:٣٠ تک‌تیراندازان ما اشغالگران مستقر در اطراف سنگرهای جنگ تپه جهنم در منطقه مقاومت شهید شاهین را هدف قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد. همان روز ساعت ١۶ اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای ما بودند هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند. اشغالگران در پی این عملیات مجبور شدند یک گام عقب‌نشینی کنند.

٢٢ می ارتش اشغالگر ترک سنگرهای جنگ واقع در منطقه مقاومت شکفتا بریندارا را با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره متفاوت ٩ بار بمباران کردند و سپس درصدد پیشروی بودند. در نتیجه مداخله نیروهای ما یک اشغالگر کشته شده و اشغالگران دیگر پا به فرار گذاشتند.

صبح روز ٢٢ می ارتش اشغالگر ترک پس از آن ۵ بار با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره سنگرهای شهید تولهلدان در منطقه مقاومت کوروژارو را بمباران کردند درصدد پیشروی بودند. پس از مداخله نیروهای ما با تاکتیک‌های انفجاری، اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

٢٢ می حوالی ظهر اشغالگران مستقر در اطراف سنگرهای جنگ منطقه مقاومت کوروژارو از سوی نیروهای ما با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند و یک اشغالگر به هلاکت رسید.

٢٢ می ساعت ١٣ اشغالگرانی که درصدد حمله به سنگرهای جنگ تپه شهید برخودان در ارتفاعات شهید شاهین با مواد انفجاری بودند از سوی نیروهای ما با سلاح سنگین گلوله‌باران شدند. در نتیجه مداخله نیروهای ما اشغالگران بناچار یک گام عقب‌نشینی کردند. همان روز بالگردهای تهاجمی درصدد بمباران منطقه بودند که با پاسخ نیروهای ما مواجه گردیدند. در نتیجه مداخله نیروهایمان بالگردهای دشمن مجبور به ترک آسمان منطقه شدند.

حملات ارتش غاصب ترک؛

٢٢ می مناطق تپه آمیدی، تپه اف‌ام، شهید شاهین، ساجا، تپه کارکر، کوروژارو، شهید دیدار، شهید هارون، چمچو، رنجبرآخا و سیدا در عرصه زاپ از سوی پایگاه‌های مرزی با اوبوس، بالگردهای تهاجمی و ١٩ بار از طریق هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢٢ می منطقه تپه هکاری و تپه اورته در عرصه زاپ از سوی پایگاه‌های مرزی با اوبوس و ٣ بار از طریق هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢٢ می منطقه مقاومت ورخله در عرصه آواشین از سوی بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفت."