نیروهای مدافع خلق: فرمانده «آزاد چلی» به شهادت رسید

ه.پ.گ اعلام کرد که فرمانده صدیق بوداغ‌بیوغلو «آزاد چلی» به دلیل بیماری به شهادت رسیده است. ه.پ.گ افزود:"فرمانده آزاد پیروزی‌های بزرگی را رقم زد، فرماندهی و ملیتانی آپویی را به نحو احسن تمثیل نموده و نام خود را در تاریخ قهرمانی کوردستان ماندگار کرد."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از شهادت آزاد چلی خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:

"قهرمان چلی به عنوان یکی از مراکز دیرینه خلق و میهن‌دوستی کوردستان، فرمانده ما آزاد چلی روز ٢ سپتامبر ٢٠٢١/ ١١ شهریور ١۴٠٠ در مناطق حفاظتی میدیا در اثر بیماری به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه هوال آزاد چلی به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: صدیق بوداغ‌بیوغلو

   کد سازمانی: آزاد چلی

   محل و سال تولد: چلی – جولمرگ / ١٩٧٢

   نام مادر – نام پدر: هدیه – فضل‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ٢ سپتامبر ٢٠٢١ / مناطق حفاظتی میدیا

به نمایندگی از گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان مراتب تسلیت خود را به خانواده گرانقدر رفیق آزاد چلی، خلق چلی همچون مهد انقلابیون قهرمان و تمامی خلق کوردستان اعلام می‌داریم."

ه.پ.گ می‌افزاید:"فرمانده آزاد چلی در ١٩٩٠ همچون ملیتان جبهه آزادیبخش ملی کوردستان (ERNK) در روستاها و شهرهای کوردستان به وظایف انقلابی خود عمل کرد و پس از چهار سال در ١٩٩٣ به صفوف ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (ARGK) ملحق شده است."

"فرمانده آزاد چلی برای کسب تجربه به عرصه رهبری اعزام شد و در آموزش‌های رهبر آپو جای گرفت. زندگی رهبر آپو را مشاهده کرد و با شیوه مبارزه رهبری از نزدیک آشنا شد. تجارب مهمی را کسب کرده و به عنوان ملیتان با اتکا به اعتماد حزب در بخش محافظان رهبر آپو جای گرفت. مرحله‌ای که با رهبر آپو بسر برد مرحله‌ی تعیین کنند زندگی وی بود و آنچه از رهبری یاد گرفت را اساس زندگی خویش قرار داد."

ه.پ.گ در ادامه می‌افزاید که فرمانده آزاد با بازگشت به میهن تا سال ٢٠١١ مبارزه در عرصه زاگرس را به پیش برده و نقش پیشاهنگی را در عملیات انقلابی گریلا در مرحله ٢٠١١ برعهده داشته است. با حمله گروه مرتجع داعش به سوریه و عراق به شمال و شرق سوریه رفت و همچون ملیتان آپویی علیه فاشیسم داعش جنگید. پس از انجام وظیفه تاریخی نبرد با داعش و نابودی آن یکبار دیگر به کوهستان‌های کوردستان بازگشت و در جنگ علیه فاشیسم ترک به مبارزه برای زندگی و آزادی ادامه داد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:"هوال آزاد یک پای خود را در جنگ از دست داد و از جانبازان انقلاب رهایی کوردستان بوده است. با این همه هیچ مانعی نتوانسته است از راه پیمایی بی‌وقفه وی در انقلاب جلوگیری کند و حتی در این چهارچوب به حزبمان پ.ک.ک خواستار مشارکت در عملیات فدایی شده بود و بر این مورد پافشاری می‌کرد. روحیه فدایی هوال آزاد، پایبندی و تعلق خاطر بدون تردد وی به خط مشی آپویی، رویه ملیتان‌وار نیرومند و انرژی بی‌پایان وی از دوره فعالیت در ERNK تا جنگ در صفوف ARGK و فرماندهی ه.پ.گ و گریلایی مدرنتیه دمکراتیک، در خلال ٣٢ سال مبارزه انقلابی پیروزهای بزرگی را خلق نمود. در تمامی عرصه‌ها به نحو احسن به وظایف خود عمل کرد و وظیفه شورای فرماندهی کل و فرماندهی ایالت را نیز بر عهده گرفت."

ه.پ.گ در ادامه می‌افزاید، "هوال آزاد پیش از این به بیماری سرطان مبتلا شده بود اما با اراده‌ انقلابی و باورمندی آپویی مداوا شد و این بیماری را شکست داد، اما این بیماری ایشان را مبتلا نمود و به شهادت وی انجامید. هوال آزاد تا آخرین نفس برای رهبری، شهیدان و خلق زیست. دستاورهای بزرگی را در زندگی خویش با مبارزه کسب کرده و به شیوه احسن فرماندهی و ملیتان آپویی را تمثیل نمود و نام خو درا در تاریخ قهرمانان کوردستان ماندگار کرد.

خلق میهن‌دوستمان در چله و عموم خلق کوردستان برای همیشه به داشتن فرمانده آزاد چلی افتخار می‌کنند. وی به نمونه‌ای برای جوانان کوردستان مبدل می‌شود و سلاح وی بر زمین باقی نمی‌ماند. ما پیمان می‌دهیم که آرزوها و آرمان‌های هوال آزاد را محقق کنیم و یاد و خاطره وی را زنده نگاه داریم.

بر این مبنا یکبار دیگر به خانواده گرامی رفیق آزاد، خلق چلی و خلق میهن‌دوست کوردستان مراتب همدردی خود را اعلام می‌داریم."