نیروهای مدافع خلق: هوال تِکوشر در حمله‌ی شیمیایی به شهادت رسید

ه.پ.گ اعلام کرد که در نتیجه حمله شیمیایی و گازهای سمی رژیم اشغالگر ترک به مناطق مقاومتی ورخله در آواشین یک گریلا به نام أرهان شاهین (تِکوشر زاگرس) به شهادت رسیده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از شهادت یک گریلای خود در حملات شیمیایی رژیم سفاک ترکیه خبر داده است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

٢۶ اکتبر/۴ آبان ساعت ١٢:٣٠ اشغالگرانی که در اطراف دره ٩٠ و تپه میزه از توابع آواشین بودند با تاکتیک تله انفجاری از سوی نیروهای ما هدف قرار گرفتند. در این عملیات حداقل یک اشغالگر کشته شد، همچنین شمار دیگری از اشغالگران زخمی گردیدند. پس از این عملیات، اشغالگران با کمک هلیکوپتر تلفات خود را از منطقه خارج کردند.

٢٩ اکتبر ساعت ۴:٣٠ نیروهای ما با سلاح سنگین اشغالگران مستقر در اطراف کلا بیدوه عرصه زاپ را هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات اهداف تعیین شده با موفقیت هدف قرار گرفتند.

ارتش اشغالگر ترک به دلیل مقاومت تاریخی گریلاهای کوردستان توان پیش روی را از دست داده با بن‌بست مواجه شده است. ارتش اشغالگر ترک هر آنچه در دست را به بوته آزمایش گذاشته است روز ١٠ اکتبر ٢٠٢١ یک بار دیگر به جنایت دست زد و منطقه مقاومت ورخله را آماج حملات سنگین سلاح شیمیایی و گازهای سمی قرار داد. در نتیجه این حملات ناجوانمردانه رژیم ترک یکی از رفقایمان به نام تِکوشر به شهادت رسیده است.

جزئیات شناسنامه رفیق شهیدمان به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: أرهان شاهین

   کد سازمانی: تِکوشر زاگرس

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: بهیه - خالد

  تاریخ و محل شهادت: ١٠ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید تِکوشر تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"هوال تِکوشر سنت قیام و مبارزه در هر زمان و مکان را به انجام رساند. مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی وی، خلق جولمرگ و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم. همچنانکه هوال تِکوشر راه هوال شهید أردال را ادامه داد، ما نیز با همان عزم و اراده راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم و این مبارزه را به پیروزی می‌رسانیم."