نیروهای مدافع خلق هویت ٣ گریلای شهید را منتشر کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای با انتشار هویت ٣ گریلای خود که در ۶ جولای/ ١۵ تیرماه سال جاری در عرصه وان به شهادت رسیده‌اند با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت ٣ گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان در هر چهارسوی میهنمان علیه اشغالگران هر روز گسترش می‌یابد. سیاست‌های رژیم استعمارگر ترک برای قتل‌عام خلق کورد در سایه این مقاومت حماسی با شکست روبرو شده است. بدون شک برخودان تاریخی رهبر آپو در شکست سیاست‌های نابودگرانه و اضمحلال دشمن نقش تعیین کننده‌ای دارد. گریلاهای آزادی کوردستان همچو ملیتان‌های رهبر آپو هم برای آنکه لایق این مقاومت تاریخی رهبرمان باشند و هم برای عمل به وظایف خود به شیوه‌ای خستگی‌ناپذیر می‌رزمند. این مبارزه با رنج و اراده‌ای بزرگ به پیش می‌رود. بدون گمان شهادت‌هایی را نیز بدنبال دارد. هوالانمان ژیان، آرگش و چکدار در شمال کوردستان در پراکتیک جنگ سنگین عرصه وان جای گرفتند. هر ٣ هوالمان روز ۶ آگوست ٢٠٢٢ در جنگ دشمن به شیوه‌ای فدایی جنگیدند و با ایستاری قهرمانانه به شهادت رسیدند. با شهادت در مبارزه آزادی به خلقمان و هوالانمان فرمان پیروزی مبارزه را دادند. ما سوگند یاد می‌کنیم که در سایه فرماندهی هوالان شهید مبارزه را بی‌وقفه به پیش بریم و مبارزه مقدس آزادی خود را به پیروزی برسانیم. در شخص هوالانمان ژیان، آرگش و چکدار پیمانی که با شهیدان بسته‌ایم را تجدید می‌کنیم و اعلام می‌داریم که قطعا اهداف آنان را محقق می‌کنیم.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: شهمیران کاراهان

   کد سازمانی: ژیان چکدار

   محل و سال تولد: مرسین

   نام مادر – نام پدر: گولر - احمد

  تاریخ و محل شهادت: ۶ جولای ٢٠٢٢ / وان

   نام و نام خانوادگی: عثمان یلدرم چاکار

   کد سازمانی: آرگش بوتان

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: ثانیه – محمد ذکی

  تاریخ و محل شهادت: ۶ جولای ٢٠٢٢ / وان

   نام و نام خانوادگی: بختیار کرداگ

   کد سازمانی: چکدار جیلو

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: غزال - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ۶ جولای ٢٠٢٢ / وان

ژیان چکدار

 

 

چکدار جیلو

 

ه.پ.گ به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی سه گریلای شهید وان تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی هوالانمان ژیان، آرگش و چکدار و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و تأکید می‌کنیم که هیچ گاه از خط شهدا و حقیقت آنان دست برنمی‌داریم و قطعا به آرمان‌های آنان جامه عمل می‌پوشانیم."