نیروهای مدافع خلق هویت ۴ شهید کاتو مارینوس را منتشر کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای هویت چهار گریلای شهید عرصه کاتو مارینوس را منتشر کرده و می‌افزاید: "این رفقا به راه مبارزاه آزادی خلقمان روشنایی می‌بخشند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت ۴ گریلای شهید کوهستان‌های کاتو مارینوس در ماه آگوست سال جاری را منتشر کرد. یکی از گریلاهای شهید اهل شهر خوی استان اورمیه می‌باشد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"گریلاهای آزادی کوردستان همچون هر مقطع از مبارزه آزادیمان اکنون نیز با فداکاری برای آینده شرافتمند خلقمان علیه دولت اشغالگر ترکیه می‌رزمند. در مقابل حملات بی‌وقفه دشمن طی ٧ سال گذشته، گریلاهای آزادی کوردستان مقاومتی حماسی را نشان داده‌اند و نقشه‌های امحاگرانه دشمن را خنثی کرده‌اند. گریلاهای آزادی کوردستان با عزم و اراده‌ای نستوه در مقابل دشمن حتی یک لحظه نرمش نشان نداده‌اند و دشمن را با بن‌بست بزرگی روبرو کرده‌اند. این مقاومت حماسی مسیر آینده شرافتمند و آزاد خلقمان را هموار کرده است، بدون شک این مهم در سایه فداکاری‌های بزرگ شهیدان قهرمانمان میسر شده است.

هوالانمان ماسیرو، روژهات، کاوه و روسیدا هم در استان وان با فداکاری عظیم ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کردند. این هوالان گرانقدر در هر شرایطی بر موازین آزادی پافشاری کردند، روز ٨ آگوست ٢٠٢٢/ ١٧ مرداد ١۴٠١ در منطقه کاتو مارینوس حین حملات دشمن به شهادت رسیدند.

این رفقای گرامی روشنایی‌بخش مبارزات آزادیخواهی خلقمان هستند. با تجدید پیمان با رفقا مبنی بر به پیروزی رساندن مبارزه آنان، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ گرامی رفقایمان ماسیرو، روژهات، کاوه و روسیدا و عموم خلق میهن‌دوست کورستان اعلام می‌داریم.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: ضیاألدین اونات

   کد سازمانی:  ماسیرو دنیز جودی

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: قیمت - نصرت

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٢ / وان

   نام و نام خانوادگی: رمضان یشیل

   کد سازمانی: روژهات کورتای

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: رزبار - نورألدین

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٢ / وان

   نام و نام خانوادگی: کایا موسی‌لو

   کد سازمانی: کاوه أفریم

   محل و سال تولد: خوی

   نام مادر – نام پدر: گُلسین - بهجت

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٢ / وان

   نام و نام خانوادگی: زیلان دومان

   کد سازمانی: روسیدا دجله

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: رمزیه - علی

  تاریخ و محل شهادت: ٨ آگوست ٢٠٢٢ / وان

ماسیرو دنیز جودی

 

روژهات کورتای

 

روسیدا دجله 

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلایی چهار شهید کاتو مارینوس تجلیل به عمل آورده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق نموده است.