نیروهای مدافع خلق هویت دو گریلای جانباخته را اعلام کرد

نیروهای مدافع خلق طی بیانیه‌ای هویت دو گریلا به اسامی جانفدا و چیاگر که در نتیجه‌ی بمباران ارتش اشغالگر ترک در منطقه‌ی گاره به شهادت رسیده بودند را اعلام نمود.

رفقای ما جانفدا و چیاگر مرکز مطبوعات و رسانه نیروهای مدافع خلق در بیانیه‌ای کتبی گفت: در بمباران های ارتش اشغالگر ترکیه علیه منطقه گاره در تاریخ 13 آگوست 2021 رفقای ما چیاگر و جانفدا شهید شدند.

هویت هر دو گریلا به شرح زیر اعلام شد:

نام کد: جانفدا ولات

نام خانوادگی: عبدالله حامو

محل تولد: کوبانی

مادر - نام پدر: نایل - صالح

تاریخ و مکان شهادت: 13 آگوست 2021 / گارا

 

نام کد: چیاگر قهرمان

نام خانوادگی: هلیل مامو

محل تولد: عفرین

مادر - نام پدر: عایشه - هانون

تاریخ و مکان شهادت: 13 آگوست 2021 / گارا

بیانیه نیروهای مدافع خلق بدین شکل ادامه می دهد: "رفیق ما جانفدا در یک خانواده و محیط میهن‌دوست در کوبانی بزرگ شد، که اولین مرکز مبارزه بزرگ بود که با مبارزه با تاریکی داعش یک پیروزی بزرگ به دست آورد و بشریت را از یک تهدید بزرگ نجات داد. وی در سنین پایین علیه حملات تبهکاران اشغالگر به صفوف مبارزه پیوست و شخصیتی قوی که بر اساس جنگ شکل گرفته بود را کسب نمود. رفیق ما جانفدا که در فرایند پیروزی به نام بشریت در کوبانی شرکت کرد ، بدون وقفه در مبارزه خود ، مسیر خود را به کوههای آزاد کوردستان معطوف کرد. وی با پیوستن به صفوف گریلا به مبارزه خود علیه اشغالگران فاشیست ادامه داد. او تجربه جنگی خود را با گریلاگری دوران جدید ترکیب کرد و به مبارزی تسلیم ناپذیر در مبارزات آزادیخواهانه خلق‌مان تبدیل شد. رفیق ما که بسیار به فلسفه زندگی آزاد رهبر آپو علاقه‌مند بود و برای تجسم شخصیت حزبی در شخص خود همیشه سعی نمود که تئوری را عملی ساخت، با پیشروی در راه حقیقت پیشرفت نمود. او با وجود سن کم ، با ویژگی های شخصیتی بالغ و مصمم و موضع مبارزانه اش در بین رفقای خود به یک گریلای نمونه تبدیل شده است. رفیق ما که در پراکتیک گریلایی همیشه خود را بر گرفتن قوی ترین نتیجه مبتنی ساخت، بطور خستگی ناپذیر و با تمام وجود در کار انقلابی شرکت کرد و با روحیه و انگیزه خود به یک موتور محرک تبدیل شد. رفیق ما جانفدا، که کینه‌اش در برابر اشغالگران  را به میدان نبرد انتقال داد، توانست راه آینده ای شرافتمندانه را به جوانان کورد نشان دهد و همیشه راه ما در مبارزه گریلایی‌مان که بسوی پیروزی در حال پیشروی است روشن کند.

رفیق ما چیاگر نیز در حلب متولد و در خانواده ای میهن‌دوست بزرگ شد. در طول انقلاب آزادی روژاوا، تحت تأثیر مبارزات قرار گرفت و به صفوف انقلاب پیوست. رفیق ما چیاگر که علیه اشغالگرانی که قصد تخریب انقلاب را داشتند مبارزه کرد، پس از آزادی روژاوا جهت خود را به کوههای کردستان معطوف کرد و به صفوف گریلا پیوست. رفیق ما چیاگر بر اساس خط مبارزه آپوئیستی که آزادی مردم را تضمین می کند، مشارکت نامحدود و بی دریغی را ارائه داد. رفیق ما چیاگر که تجربه رزمی خود را در جوانی با تاکتیک های گریلایی دوران جدید غنی کرد، به عشق به رفاقت و ارادت به خط شهدا شهرت داشت. وی با شخصیت زحمتکش خود در هر کاری با روحیه مبارزاتی شرکت می کرد و با روحیه و اشتیاق خود همواره منبع قوت رفقای خود بوده است. رفیق چیاگر که همیشه در تلاش بود که در ایدئولوژی آپوئیسم تعمق پیدا کند، بطور مداوم مطالعه می‌نمود و آموخته های خود را با رفقایش در میان می گذاشت، همیشه ترجیح می‌کرد که به عنوان یک گریلای مبارز در برابر حملات اشغالگران در خط مقدم قرار گیرد. برای تحقق رویاهای آزادی خلق‌مان، با جدیت انقلابی به همه وظایف بزرگ و کوچک برخورد کرده و بر اساس نتیجه گیری با موفقیت برتر عمل نموده است. رفیق ما چیاگر که در مدت کوتاهی با هر محیطی سازگار می‌شد، احترام و عشق زیادی را در بین رفقای خود برانگیخت. رفیق چیاگر با روحیه مبارزاتی خود راه مبارزه ما را روشن خواهد کرد.

ما به همه مردم روژاوا که قلب آنها با انقلاب آزادی می تپد، تسلیت می گوییم، به ویژه به خانواده های محترم رفقای ما جانفدا و چیاگر که با شیوه زندگی خود به یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های شخصیت مبارز آپوئیستی تبدیل شده اند. ما وعده خود را تکرار می کنیم که قطعاً در انجام وظیفه "خود که توسط شهدای گرانقدر به ما سپرده شده است پیروز خواهیم شد.