نیروهای مدافع خلق هویت دو گریلای شهید عرصه متینا را اعلام کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای هویت ٢ گریلای خود را که روز ١٩ می در عرصه متینا به شهادت رسیده بودند منتشر کرده و می‌افزاید:"با عزمی راسخ بر تداوم مبارزه، به ملیتان‌های نمونه مبدل شدند و در تاریخ آزادی خلقمان جای گرفتند."

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"١٩ می/ ٢٩ اردیبهشت یگانی از ارتش اشغالگر ترک از پایگاه کانی ماسی به راه افتاده و درصدد کمین‌گذاری در تپه اروته عرصه متینا بود. نیروهای ما پس از شناسایی یگان مخفی دشمن آنان را هدف حمله قرار دادند. در نتیجه جنگ و بمباران متعاقب آن، هوالان قهرمان و فرمانده ما «میرزا» و «آندوک» به شهادت رسیدند. نیروهای ما روز ٢٠ می این یگان را تحت نظر قرار داده و عملیاتی انفجاری را علیه آنان به انجام رساندند. در نتیجه این عملیات ٣ اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شده بود. اشغالگران درصدد انتقال اجساد کشته‌های خود با هلی‌کوپتر بودند که با پاسخ قاطع نیروهای ما روبرو شده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

٢٣ می ساعت ١١ در بخش آمیدی از توابع شهر دهوک باشور کوردستان نیروهای ما با سلاح سنگین پایگاه کانی‌ماسی ارتش اشغالگر ترک را هدف قرار دادند. اهدف تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند. این دو عملیات که از سوی نیروهای ما در متینا در انتقام خون فرماندهان همیشه جاوید هوالانمان میرزا و آندوک به انجام رسیدند.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: آیهان اینالهان

   کد سازمانی: میرزا رِناس

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: خالصه - زنار

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ می ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: محمد أته

   کد سازمانی: آندوک شورش

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: رمزیه – محمد فصیح

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ می ٢٠٢٢ / متینا

میرزا رِناس

 

ه.پ.گ در ادامه از مبارزات دو گریلای شهید به شیوه‌ای مبسوط تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"هوالان میرزا و آندوک با پایبندی و عزم بر تداوم مبارزه به ملیتان‌های نمونه مبدل شدند و در تاریخ آزادی خلقمان جای گرفتند. مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی آنان و خلق میهن‌دوست آمَد و سراسر کوردستان ابراز می‌داریم."