نیروهای مدافع خلق هویت گریلای شهید اینترناسیونال، أکین وان را منتشر کرد

ه.پ.گ یاد و خاطره یک گریلای اینترناسیونال و انقلابی آپویی که در نبرد با رژیم متجاوز ترک در زاپ به شهادت رسیده را گرامی داشته و می‌افزاید:"تا زمانیکه جامعه دارای چنین فرزندان شرافتمند، دلیر و قهرمانی باشد قطعا مبارزه آزادی و سوسیالیسم به پیروزی می‌رسد."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت یک گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"توطئه بین‌المللی تازه علیه رهبری و جنبشمان در حال اجراست و با جنگ سنگین در زاپ، آواشین و متینا ادامه دارد، در این جنگ شجاعترین و زیباترین فرزندان خلق‌های کورد، عرب و ترکیه به شیوه‌ای بی‌همتا مقاومت می‌کنند. در این جنگ آزادی که شباهتی به هیچ کدام از جنگ‌های سده ٢١ ندارد، هوالان گرامی ما به شهادت می‌رسند. در عرصه زاپ که مرکز نبرد تاریخی و استراتژیک آزادی است، همرزم ما أکین وان که از نخستین روز حملات تا لحظه شهادت قهرمانانه جنگید، خلاقیت و توانایی بسیاری در عملیات انفجاری داشت، روز ١۵ می ٢٠٢٢ در جنگ با دشمن به شهادت رسید. به دلیل شهادت هوالمان «أکین وان» انقلابی آپویی، اینترناسیونال و ترکیه‌‌ای مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی آرسلان و تمامی افراد دمکرات-سوسیالیست ترکیه و خلق‌های کوردستان اعلام می‌داریم. موضع اینترناسیونال و مبارزه آزادیخواهی هوالمان أکین به عنوان الگوی کم‌سابقه برادری و مبارزه مشترک خلق‌های ترکیه در تاریخ جای گرفته است. جامعه ترکیه به دلیل دارا بودن چنین فرزند گرانقدر و انقلابی برگزیده باید به خود ببالد. ما می‌گوییم که مبارزه هوالمان أکین را الگو قرار داده و از نظام فاشیست، جنایت‌کار و استعمارگر که به بلایی بر سر خلق‌های ترکیه و منطقه مبدل شده است انتقام می‌گیریم. ما پیمان خود را برای تحقق آرمان‌های هوال أکین و تمامی شهیدانمان تجدید می‌کنیم."

جزئیات شناسنامه هوال أکین به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: أکین آرسلان

   کد سازمانی: أکین وان

   محل و سال تولد: آنکارا

   نام مادر – نام پدر: موگه - گُکسل

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ می ٢٠٢٢ / زاپ

أکین وان

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید أکین وان تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"پ.ک.ک و پاژک با دیالکتیک شهیدان همیشه جوان می‌مانند، روحیه برخودان خلق و جامعه را زنده نگاه می‌دارند. با پیروزی مبارزه گریلا نه فقط برای کوردستان بلکه برای تمامی خاورمانیه و جهان به سرزنده‌ترین نیروی سده ٢١ مبدل شده است. گریلاییگری زنان آزاد، امروز در جریان جنگ آزادی در عرصه‌های زاپ، آواشین و متینا، گریلاهای یژاستار و شهیدانمان که از صمیم قلب باشهامت بودند؛ مزگین، روناهی، ویان بوتان، أیلم و أکین به شکوه بیشتری می‌رسند. مبارزه مقدس شهدای عزیزمان برای خلق‌های کوردستان، ترکیه و منطقه قطعا آینده دمکراتیک، روشن و آزاد را به ارمغان می‌آورد. از این رو ما اذعان داریم که با تمام نیرو به این مبارزه ادامه می‌دهیم. تا زمانیکه جامعه دارای چنین فرزندان شرافتمند، دلیر و قهرمانی باشد قطعا مبارزه آزادی و سوسیالیسم به پیروزی می‌رسد."