نیروهای مدافع خلق هویت پنج گریلای شهید حملات شیمیایی ترکیه را اعلام کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی ۵ گریلا را که در آواشین در حملات شیمیایی رژیم اشغالگر ترک به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد و می‌افزاید:"نخست رژیم ترکیه و سپس نیروهای خارجی که سلاح‌ شیمیایی در اختیار دولت ترکیه قرار داده‌اند در این جنایات ضدبشری مسئول هستند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت پنج گریلای خود را که در حملات شیمیایی ترکیه در عرصه آواشین به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در اطلاعیه روز ٩ اکتبر ٢٠٢١ اعلام کرده بودیم که رژیم اشغالگر ترک علیه مقاومت تونل‌های جنگ در عرصه ورخله از گاز شیمیایی استفاده کرده است و در ۵ اکتبر ٢٠٢١/ ١٣ مهر ١۴٠٠ فرمانده‌های فدایی ما جومالی چوروم، چافره کاموران، دلوین دالاهو، آمارا جودی و ماهر کوپ به شهادت رسیدند.

نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس علیه عملیات اشغالگرانه گسترده‌ای که از ٢٣ آوریل آغاز شده بود طی شش ماه گذشته حماسه‌های قهرمانی آفریدند و به دشمن فاشیست پاسخ دادند. در این حملات اشغالگرانه بویژه از ٧ ژوئن به بعد در مناطق تپه سور و ورخله عرصه آواشین مقاومت و مبارزه‌ای فدایی نشان داده شد. نیروهای ما در این مناطق «تپه‌ی سور» و «ورخله» را به عرصه مقاومت مبدل کردند و با مهارت گریلای نوین به اشغالگران فرصت ابراز وجود ندادند. همزمان ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کردند و تلفات سنگینی را بر آنان تحمیل نمودند. نیروهای ما تجهیزات و مواد منفجره اشغالگران را به غنیمت گرفتند و در عرصه مقاومت ورخله به قلعه‌ای در مقابل اشغالگران مبدل شدند. اشغالگرانی که در مقابل تیم‌های گریلا، سنگرهای جنگ و تونل گریلا مستأصل شده بودند از هرگونه تاکتیک جنگ بهره گرفتند. ۴ ماه تمام بی‌وقفه با هواپیمای جنگنده و هلیکوپتر حمله‌ور شدند. پس از عدم کسب نتیجه، این بار با هلی‌کوپتر ده‌ها تُن تی‌ان‌تی و مواد منفجره جداگانه را در منطقه تخلیه کرده و علیه این سنگرها به کار گرفتند. نیروهای ما صدها بار اشغالگران را هدف قرار داده و مانع پیشروی آنان شدند.

به رغم آنکه اشغالگران بارها دست به حمله زدند اما هیچ نتیجه‌ای کسب نکردند و اینبار به شیوه‌های جنگ کثیف تاریخ انسانیت دست زدند؛ از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند. رژیم ترک با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی به شیوه‌ای واضح به جنایت دست زد. جنایات دولت ترک از سوی نیروهای گریلا به تصویر کشیده شد و با مدارک و اسناد برای اطلاع افکار عمومی منتشر شد.پس از آنکه نیروهای ما حملات گازهای شیمیایی را خنثی کردند و مقاومت را شعله‌ور نمودند ارتش فاشیست ترک در ماه گذشته با مواد شیمیایی متفاوت رفقایمان را به سختی بمباران کرد. این ماده شیمیایی پس از انفجار در عرصه وسیعی گسترش می‌یابد و زیان بزرگی را به جانداران اطراف رسانده و امحا می‌کند. در نتیجه بمباران سلاح شیمیایی مذکور در ورخله ۵ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. ارتش بزدل ترک به شیوه‌ای نامردانه و با نقض معیارهای بین‌المللی جنگ رفقایمان ا به شهادت رساند و اینچنین خود را پیروز جلوه داده و با پست‌ترین و پلیدترین شیوه ذات خود را نشان داد. نخست دولت ترکیه و سپس نیروهایی که این سلاح‌های ممنوعه را به دولت ترک داد‌ه‌اند در قبال جنایات ضدبشری مسئول هستند. نیروهایی که در مورد این جنایت سکوت می‌کنند و برای منافع خود آنرا نادیده می‌گیرند در این جنایت شریک هستند.

جزئیات شناسنامه رفقایمان به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: زینل أروجاک

   کد سازمانی: جومالی چوروم

   محل و سال تولد: چوروم

   نام مادر – نام پدر: ماه‌سیما - رضا

  تاریخ و محل شهادت: ۵ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: سهیلا قرمزیتاش

   کد سازمانی: چافره کاموران

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: صافیه - جلال

  تاریخ و محل شهادت: ۵ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: رِزان دارافرین

   کد سازمانی: دلوین دالاهو

   محل و سال تولد: مریوان

   نام مادر – نام پدر: نجیم - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ۵ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: روژین رمضان

   کد سازمانی: آمارا جودی

   محل و سال تولد: دیرک

   نام مادر – نام پدر: حکمیه – محمد سعید

  تاریخ و محل شهادت: ۵ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: چتین چلیک

   کد سازمانی: ماهر کوپ

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: آیتن - رحمی

  تاریخ و محل شهادت: ۵ اکتبر ٢٠٢١

جومالی چوروم

 

چافره کاموران

 

دلوین دالاهو

 

آمارا جودی

 

ماهر کوپ

ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلای پنج گریلای شهید ورخله تجلیل به عمل آورده است و در پایان می‌افزاید:

"مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی رفقای شهید و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان و خلق‌های ترکیه اعلام می‌داریم. ما انتقام این رفقای شهید را از ارتش فاشیست ترک می‌ستانیم و پیمان می‌بندیم که انتقام تمامی شهدا را بگیریم."