نیروهای مدافع خلق هویت سه گریلای شهید عرصه مردین را منتشر کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی سه گریلا را که در ٢٧ جولای/ ۵ مردادماه سال جاری در منطقه باگوک عرصه مردین در جنگ علیه رژیم اشغالگر ترکیه به درجه شهادت رسیده‌اند را منتشر نمود و به یاد و خاطره آنان ادای احترام کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت سه گریلای شهید مردین را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"عرصه مردین که با مقاومت پرهیبت خود در جنبش آزادی کوردستان جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، همچنان از سنت مقاومتگری خود صیانت می‌کند. علیه حملات دشمن به خط برخودان یک وجب عقب‌نشینی نکرده و دشمن را به سندرم مبتلا کرد. فرماندهان گرامی ما بوتان حکاری، خباتکار باران، سورو آمد، زنارین، هورام، هیرا، سوزدار و ده‌ها شهید فدایی در این راه به شیوه‌ای فدایی پیشاهنگی نمودند. فرماندهان پیشاهنگ ما دیرن باگوک، آرژین خویندا باران و ایرش شنو که این مبارزه را ادامه دادند در حملات دشمن در ٢٧ جولای ٢٠٢٢ به منطقه باگوک به شهادت رسیدند. ما پیمانی را که با هوالان بسته‌ای تجدید می‌کنیم و با آگاهی و مسئولیت‌پذیری مبارزات را به پیروزی می‌رسانیم.

مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی هوالانمان دیرن، آرژین و ایرش و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: امینه آکدوغان

   کد سازمانی: دیرن باگوک

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: نصریه - عبدالقادر

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ جولای ٢٠٢٢ / مردین

   نام و نام خانوادگی: هدیه سوَر

   کد سازمانی: آرژین خویندا گابار

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: جمیله - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ جولای ٢٠٢٢ / مردین

   نام و نام خانوادگی: شهاب خانزاده

   کد سازمانی: ایرش شنو

   محل و سال تولد: شنو

   نام مادر – نام پدر: خانم - ابوبکر

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ جولای ٢٠٢٢ / مردین

دیرَن باگوک

 

 

آرژین خویندا گابار

 

 

ه.پ.گ به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهدا دیرن باگوک و آرژین خویندا گابار تجلیل به عمل آورده، در رابطه با پیوستن شهید ایرش شنو در سال ٢٠١۵ به نیروهای گریلا می‌افزاید:"هوال ایرش با پیوستن به صفوف گریلا و سپری کردن دوره‌های آموزشی بیشتر با پ.ک.ک آشنا شد و روزانه به پیشرفت خود اهمیت بیشتر داد و تلاش نمود تا معیارهای حزبمان را در شخصیت خود نهادینه کند. از این رو همیشه با همرزمان خود در حال گفتگو بود و در این گفتگوها تلاش نمود تا کاستی‌های خود را رفع کند."

ه.پ.گ در ادامه با اشاره به مشارکت شهید ایرش در نبرد علیه تبهکاران داعش و کسب تجارب بزرگ در این جنگ‌ها، از نقش وی در پایان دادن به داعش تجلیل به عمل آورده و می‌افزاید، شهید ایرش پس از این مرحله به کوهستان‌های مقدس کوردستان بازگشت و تجارب ارزشمند خود را با رفقایش در میان گذاشت.

ه.پ.گ می‌افزاید: "پس از ژرف‌اندیشی در خصوص عملکرد خود برای جنگ با استعمارگری جمهوری ترک به شمال کوردستان رفت. به دلیل حمایت دولت ترکیه از تبهکاران داعش بسیار خشمگین بود و خشم خود را در عمل نشان داد. در این راستا هوال ایرش به مردین و تجارب خود را به مرحله عمل گذاشت. هر لحظه از زندگی انقلابی خویش را با عزمی نستوه درهم آمیخته و به زندگی معنی‌دار مبدل نمود. پیمان می‌بندیم که آرمان‌های وی را محقق کنیم و دیهیم آزادی را در مبارزه بر سر نهیم."