نیروهای مدافع خلق هویت یک گریلای شهید را منتشر کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گریلا احمد شیخموس با کد سازمانی «آمد دورشین» روز ٢٢ ژانویه / ٣ بهمن در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده است.

مرکز مطبوعات و رسانه‌‌ نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای هویت یک گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ٣٠ ژانویه ٢٠٢١ /١١ بهمن ١٣٩٩ اعلام کردیم که هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک روز ٢٢ ژانویه ٢٠٢١ مناطق حاجی‌عمران و برده‌سور را بمباران کردند و در نتیجه این حملات رفیقمان آمد دورشین به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: احمد شیخموس

   کد سازمانی: آمد دورشین

   محل و سال تولد: حسکه

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - دورشین

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ ژانویه ٢٠٢١/ مناطق حفاظتی مدیا

ارتش اشغالگر ترک برای وارونه نشان دادن ضربات سهمگین گریلا و پنهان‌کاری اضمحلال و هزیمت خود و همچنین برای پیروز جلوه دادن خود در مقابل گریلا به شیوه خون‌آشام از هر گونه تکنیک بهره می‌گیرد. اما حملات ضد انسانی ارتش ترک برخلاف انتظار اینکه به نابودی گریلا منجر نشدند بلکه مبارزه نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان علیه استعمارگری ترکیه را رادیکال‌تر کرد. پیروزی تاریخی گاره نشان‌‌ای مهم از روح فدایی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان است. بدون شک شهیدان قهرمان ما آفرینندگان بزرگ و نمایندگان این روح هستند. هر کدام از رفقای شهید با رسیدن به این حقیقت به مشعل نورانی مبدل شده و راه ما و خلقمان را روشن کردند.

رفیق آمد در عرصه حسکه روژاوای کوردستان که حزبمان پ.ک.ک و اندیشه‌های رهبر آپو در آن حضور داشت، در خانواده‌ای میهن‌دوست که هزینه‌های بزرگی را برای مبارزه آزادیخواهی داده بودند متولد شد. رفیق آمد به سبب آنکه دارای خانواده‌ای میهن‌دوست است فرصت آنرا یافت که با جنبش آزدیخواهی کوردستان از نزدیک آشنا شود و با انقلاب روژاوا هر چه بیتشر به شیوه‌ای فعالانه در مبارزات انقلابی جای گرفت. رفیق آمد پس از آنکه مدتی در فعالیت‌های اجتماعی باقی ماند برای درک افکار رهبر آپو که مبنای ایدئولوژیک انقلاب روژاوا می‌باشد راه کوهستان‌های کوردستان را با شعار "رسیدن به جوهر خود" پی گرفت.

رفیق آمد پس از الحاق به صفوف گریلا با فداکاری بزرگ با زندگی گریلایی و کوهستان عجین شد. رفیق آمد به سرعت توانست خود را با فلسفه آموزنده زندگی در کوهستان وفق داده و بر مبنای پارادایم رهبر آپو با ژرف‌اندیشی تلاش نمود تا واقعیت جامعه خلقش را بهتر بشناسد. اینچنین موفق شد به واقعیت اجتماعی و به طبع آن واقعیت خود پی برد. ادراک همزمان گام نخستین تغییر و تحول است، از اینرو رفیق آمد در مدتی کوتاه به ویژگی‌های ملیتان آپویی دست یافته و به گریلایی پیشاهنگ مبدل شد. در زندگی گریلایی خود همیشه با صداقت و فروتنی خویش همه پیشاهنگ بود. همچنین با کینه‌ای که از دشمن داشت یک ملیتان نمونه بود. رفیق آمد در هر وضعیتی به رهبری و رفقای شهید پایبند ماند و ایمان به انقلاب را در هر کدام از فعالیت‌های خویش با هیجانی عظیم نشان داد. اینچنین به رفیق همرزمان مبدل شد، تا آخرین نفس خود از خودویژگی‌هایش عقب ننشست و به کاروان شهیدان ملحق شد.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی رفیق آمد، خلق روژاوا و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و پیمان خود را با رفقای شهید برای آزادی رهبری و کوردستان تجدید می‌کنیم."