نیروهای مدافع خلق کوردستان: یاد و خاطره شهیدان فداییمان را گرامی می‌داریم

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای اسامی ۴ گریلای شهید عرصه خاکورک را اعلام کرده و می‌افزود:"سوگند یاد می‌کنیم که مبارزه رفقای شهید فداییمان را با روحیه نوروز به پیروزی برسانیم."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای هویت چهار گریلای شهید ماه ٢٠ مارس ٢٠١٩ / ٢٩ اسفند ١٣٩٧ را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ٢٠ مارس ٢٠١٩ رفقایمان ساواش مرعش، مونزور زَریا، ساواش تِکوشین و تیرِژ نوژین در حین انجام وظایف انقلابی به شهادت رسیدند.

رفیقمان ساواش که متولد سال ١٩٧٧ در منطقه البستان مرعش است، با فرهنگ مقاومتگری خلق علویمان بزرگ شده است. دولت فرقه‌گرا، نژادپرست و استعمارگر ترکیه که قصد داشت با پاکسازی خاک مرعش از کوردهای علوی، آنان را ریشه‌کن کرده و خلق علویمان را انکار کند، برای موفقیت نقشه‌های نابودی فرهنگی و آسیمیلاسیون به قتل‌عام در مرعش دست زد. دولت فاشیست ترک به منظور آسیمیلاسیون خلق در مرعش گزینه‌های یا مرگ و یا آوارگی را بر آنان تحمیل نمود و به شیوه‌ای سیستماتیک سیاست‌های فشار و زورگویی را طی سال‌های مدیدی به اجرا گذاشت. اما خانواده گرامی رفیقمان ساواش بر تداوم زندگی در سرزمین خود اصرار نموده و با فرهنگ خود به زندگی ادامه دادند. اینچنین موضعی میهن‌دوستانه را نشان دادند. رفیق ساواش که مقاومت را مبنای شخصیت خود قرار داده بود در مدت کمی با ایدئولوژی‌های سوسیالیستی و جنبش‌های چپ آشنا شده و به ژرف‌اندیشی پرداخت، در این خصوص تحقیق کرده و تصمیم گرفت به یک انقلابی مبدل گردد. رفیق ساواش در نتیجه راه جنبشی را برگزید که گفتار و کردار و ایدئولوژی آن همخوان است و آن جنبش نیز متعلق به رهبر آپوست. رژیم ترک را مورد ارزیابی قرار داد و آشکار کرد که این رژیم هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و بر این مبنا در سال ١٩٩٧ به صفوف پ.ک.ک که فرصت زندگی آزاد را فراهم کرده بود پیوست. علی‌رغم تمامی مشکلات و شرایط طاقت‌فرسا و کمبود امکانات در باکور کوردستان به گریلایی کارامد که دارای عزمی آهنین بود مبدل گردید. از روز پیوستن به صفوف گریلا راه زندگی آپویی را مبنا قرار داد و با اذعان به «یک لقمه و یک خرقه» همچون یک درویش به فلسفه آپویی پیوست. در زندگی همچون درویشان رفتار کرد، با لحن آپویی، با ایستاری نظامی و انضباط هیچگاه از اهداف خود عقب‌ ننشست. به میزان حرص و کینه نسبت به دشمنان، دارای موضع و رفتاری سازمانی مبتنی بر خط آپویی در مقابل بدخواهان بود و ملیتانی بود که بدون تردد، سازمانی عمل می‌کرد. در میان پ.ک.ک در هر عرصه‌‌ای به عنوان زندگی آزاد، مقاومت را سازماندهی کرد، پیشاهنگی آنرا بر عهده گفت و در حیات خود به سمبل مبدل گشت. به فرمانده نمونه‌ی ما بدل شد. رفیق ساواش با اراده فدایی آپویی به بخش فدائیان پیوست و در فعالیت‌های سازمانی نیروهای ویژه جای گرفت. در هر فعالیتی رنج به خرج داد و با پافشاری و صبری بزرگ گام‌های بزرگی را به پیش برداشت. همچون فرمانده‌ای خلاق همیشه شکست را بر دشمن تحمیل کرد، در طرح بسیاری از تکنیک‌های شکست دشمن نقش داشت و مُهر خود را بر بسیاری از این پیروزها که با تاکتیک گریلای نوین به انجام رسیدند زد. همچنین همرزمانش را بر همین اساس آموزش می‌داد. پیروزهای بسیار و زمینه‌سازی پیشرفت‌های گریلایی مرهون رنج و تلاش‌های خستگی ناپذیر رفیقمان ساواش است. رفیق ساواش مرعش در تواضع و فداکاری یک الگو بود، با انضباط ویژه کار، رفتار با رفقا و رویکرد آپویی همیشه همرزمانش را آموزش می‌داد. با نابودی خودخواهی که نتیجه تأثیر سیستم بر فرد است رفیق ساواش به یک سوسیالیست واقعی آپویی مبدل شده بود. بر این مبنا سال‌ها پیشاهنگ و فرمانده فدایی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان بود. ما تا انتقام خون شهید ساواش را نگیریم، ساکت نمی‌نشینیم. گرفتن انتقام خون وی و به موفقیت‌ رساندن اهدف وی برای ما هم بزرگترین وظیفه و ادای دَین است، هم پیمان ما با رهبر آپوست."

ه.پ.گ در ادامه به شرح مبارزات انقلابی شهدا مونزور زَریا، ساواش تِکوشین و تیرِژ نوژین پرداخته و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

 

ه.پ.گ در پایان اطلاعیه می‌افزاید:"شهادت این چهار رفیقمان را به خانواده گرامی آنان و خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت گفته و سوگند یاد می‌كنیم با روحیه نوروز مبارزات همرزمان فداکار شهیدمان را به پیروزی برسانیم."

شناسنامه شهدا به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد سوی‌سورن

   کد سازمانی: ساواش مرعش

   محل و سال تولد: اَلبستان- مرعش

   نام مادر – نام پدر: خانم - سیهو

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ مارس ٢٠١٩ / هفتانین

   نام و نام خانوادگی: حسین ناس

   کد سازمانی: مونزور زَریا

   محل و سال تولد: سرت

   نام مادر – نام پدر: مریم - قاسم

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ مارس ٢٠١٩ / هفتانین

   نام و نام خانوادگی: عبدالله آسوس

   کد سازمانی: ساواش تِکوشین گابار

   محل و سال تولد: سرت

   نام مادر – نام پدر: غزال - قاسم

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ مارس ٢٠١٩ / هفتانین

   نام و نام خانوادگی: مصطفی آلتونترون

   کد سازمانی: تیرِژ نوژین

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: فاطمه – محمد طاهر

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ مارس ٢٠١٩ / هفتانین