نیروهای مدافع خلق: عملیات فدائی در مرسین پاسخی به کشتار با سلاح شیمیایی و قتل زندانیان سیاسیست

ه.پ.گ اعلام نمود، عملیات فدائی در مرسین توسط گریلا سارا و روکن انجام ‌شده است و گفت، این عملیات‌ها پاسخ فشارها در زندان‌ها، قتل‌عام و حملات شیمیایی است که علیه گریلا انجام می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با عملیات فدایی در مزیتل مرسین بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده‌است: "شب ۲۶ سپتامبر/ ۴مهر دو رفیق فداکارمان در منطقه مزیتل در مرسین علیه نیروهای دشمن عملیات فدایی انجام دادند. این عملیات پاسخی علیه فشارها در زندان‌ها، قتل‌عام و حملات با سلاح شیمیایی به گریلا بود.

رفقایمان سارا و روکن راهنمایی‌های تیم گریلا‌های فدایی حرفه‌ای را اساس قرار دادند، از کوهستان به شهر رفتند و از شبکه اطلاعاتی دشمن گذر کرده‌ و به‌صورت موفق خود را به اهدافشان رساندند. رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ می‌خواهند جوی ایجاد کند که گویا در ترکیه بر همه‌چیز تسلط دارد. در رابطه با جامعه نیز همه‌چیز را می‌دانند و در هر جایی جاسوس‌های خود را دارند و با این تصور تلاش می‌کنند تا جامعه را سرکوب نمایند، اما تا زمانی‌ که ما بیانیه‌ای منتشر نکردیم، دشمن نه در رابطه با هویت رفقایمان و نه در رابطه با چگونگی عملیات هیچ اطلاعاتی نداشتند. حکومت فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ برای آنکه ضعف خود را پنهان نماید، سناریویی ساختگی به جامعه ارائه نمود.

این عملیات توانایی جنگ‌آوران فدایی آپویی را نشان داد

تیم گریلای فدایی با فرماندهی رفیق سارا به‌صورت حرفه‌ای خود را به اهدافشان رساندند. رفیق سارا و رفیق روکن در مقابل چشم همه و با شجاعت و با اعتماد به خود خود را به دشمن رسانده و جان خود را فدا نمودند. با ابتکار عمل ابتدا با تپانچه و سپس با سلاح اتوماتیک دشمن را هدف قرار دادند. تیم فدایی ما این عملیات را بر این اساس انجام داد که بدون شک و دودلی به دشمن حمله کنند. بدون‌شک به نتیجه دست خواهند یافت و عملیات فدائی را انجام خواهند داد. همچنین این عملیات در عالی‌ترین سطح حرفه‌ای و توانایی برنامه‌ریزی شده بود و به هیچ وجه نیز به غیرنظامیان آسیب وارد نشد. آن‌ها نقشه ی خود را به‌صورت موفق اجرا نمودند. پس‌از آنکه با دشمن جنگیدند، دشمن را به سمت خود کشیده و مواد منفجره‌ای که آماده کرده بودند را منفجر نمودند. این‌گونه  این عملیات را به نتیجه رسانده و در نهایت شهید شدند. عملیات رفقایمان سارا و روکن نشان داد که تیم فدایی و تیم‌های خود مدیریتی گریلا های حرفه‌ای و جنگاوران فدایی آپویی می‌توانند در هر جایی‌که بخواهند، در هر سطحی دست به عملیات بزنند.

دولت ترکیه سال ۲۰۲۱ در سیانی از توابع گاره عملیات خود  را آغاز نمود و تا زاپ، آواشین و متینا و علیه نیروهای گریلای ما در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در مجموع ۲۵۶۸ بار با سلاح شیمیایی و بمب‌هایی که در سطح بین‌المللی ممنوع هستند، حملاتش را انجام داد. در این حملات که با سلاح شیمیایی و بمب‌های ممنوعه انجام شدند، ۱۶ تن از رفقای ما شهید شدند. اما همه در مقابل این حملات غیرانسانی چشم‌های خود را بستند و سکوت کردند. رفیقمان سارا در سال ۲۰۲۱ در ماه فوریه در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دشمن در گاره در سطح فرماندهی در عملیات‌های انقلابی شرکت داشت. او جزء اولین رفقایی بود که عملیات انقلابی را برای دخالت مستقیم انجام داد. بدون شک و دو دلی به دشمن حمله کرده و خود را به کمپ سیانی که در آن‌جا با صلاح شیمیایی ارتش ترکیه رفقایمان را شهید کرده بود، رساند. رفیقمان سارا در آن‌جا با سلاح شیمیایی و گازهای شیمیایی مورد حمله قرار گرفت. شهادت شورش بیتالشباب و رفقای همراه وی بر سارا بسیار تاثیر گذاشت. او عهد بست که انتقام آن‌ها را بگیرد و عملیات فدایی نیز بر این اساس انجام شد.

رفقایی که خود را فدا کردند، مقدس‌ترین ارزش‌های ما هستند

حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ نتوانست هویت رفقایی را که در این عملیات شرکت کرده بودند مشخص نماید و این نیز نشان می‌دهد که در سطح اطلاعاتی تا چه حد ضعیف هستند. حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ علی‌رغم آن که می‌دانستند رفیقمان زوزان تولان در این عملیات شرکت نکرده ‌است اما به‌ صورت تعمدی نام وی را اعلام نمودند و خواستند این‌گونه بر خانواده و اطرافیان او فشار وارد کنند. رفیقمان زوزان هیچ ارتباطی با این عملیات ندارد و او در حال انجام وظیفه خود است. حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ به دلیل انجام این عملیات تعداد بسیاری را دستگیر نموده و آن‌ها را تحت فشار و شکنجه قرار داده ‌است و تلاش می‌کند تا از خلق انتقام بگیرد. این‌ها هم تلاش‌هایی برای پنهان نمودن شکست‌هایشان در مقابل عملیات گریلاهای فدائی است.

حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ نتوانست مشخص کند که رفقای فدایی ما از کجا آمده و دست به عملیات زده‌اند و به همین دلیل تلاش کردند تا این‌گونه نشان دهند که این رفقا از روژآوا آمده و عملیات را انجام داده‌اند. رفیقمان روکن مدت طولانی در کوهستان است و مانند یکی از جنگاوران پ.ک.ک و عضو نیروی ویژه در صفوف نیروهای ما بود. هیچ ارتباطی با سازمان‌های روژآوا ندارد و به همین دلیل تبلیغاتی که در این رابطه انجام می‌شود که این عملیات از سوریه سازماندهی شده است بی‌اساس هستند و دروغی است که حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ برای اعمال بر مخالفانش سر هم کرده است.

در چنین شرایطی که آن‌ها در حال پاک‌سازی خلقمان هستند و هر گونه اعمال غیر انسانی در مقابل مقاومت گران زندان‌ها انجام می‌دهند، خلق بی‌گناه کورد را هر روز با روش‌های مختلف می‌کشند و رفقایمان را با سلاح شیمیایی شهید می‌کنند، هیچ‌کس انتظار آن را نداشته باشد که جنگاوران فدایی آپویی به‌صورت متفاوتی برخورد نمایند. آن‌ها در مقابل این عملیات باشکوه زبان‌درازی می‌کنند. قبل ازهر چیز باید توجه آن‌ها را به حملات رژیم فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ که با سلاح شیمیایی علیه نیروهای گریلای ما انجام می‌شود، جلب نمایم. آن‌ها به‌کارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم فاشیستی را محکوم نمی‌کنند، اما فدائیان را که در راستای حفظ ارزش‌ها و خلق کورد جان خود را فدا می‌نمایند را محکوم می‌نمایند. این برخورد فقط در چارچوب سرکوب انجام می‌شود. رفقایمان برای آنکه مانع پاک‌سازی خلق کورد شوند جان خود را فدا کردند. آنها مقدس‌ترین ارزش‌های ما هستند. آن‌هایی که در مقابل آن‌ها زبان‌درازی می‌کنند، باید بدانند که نه نماینده خلق میهن‌دوست ما هستند و نه نماینده حقیقی فدایی ما می‌باشند.

تا زمانی‌که شکنجه‌های غیرانسانی رژیم فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ در زندان‌ها ادامه داشته باشد، تا زمانی‌که پاک‌سازی علیه خلق و به‌کارگیری سلاح شیمیایی علیه گریلا متوقف نشود، این‌گونه عملیات‌های ما نیز ادامه خواهد یافت.

جزئیات شناسنامه رفقایی که این عملیات فدائی را انجام دادند، به شرح زیر می‌باشد:

   نام و نام خانوادگی: دلار اورپر

   کد سازمانی: سارا تولهلدان

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: پیروز - حمدی

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ سپتامبر ٢٠٢٢ / مرسین

   نام و نام خانوادگی: أمل فرامرز حسین

   کد سازمانی: روکن زلال

   محل و سال تولد: قامشلو

   نام مادر – نام پدر: فائزه - فرامرز

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ سپتامبر ٢٠٢٢ / مرسین