نیروهای مدافع خلق: عملیات نظامی در گابار بدون نتیجه ماند

مرکز ارتباط و مطبوعات نیروهای مدافع خلق گزارش داد که ارتش اشغالگر ترکیه که با پشتیبانی هوایی در منطقه گابارعملیاتی را آغاز کرده بود، مجبور شد بدون هیچ نتیجه ای عقب نشینی کند.

مرکز ارتباط و مطبوعات نیروهای مدافع خلق در بیانیه ای کتبی گفت: "در 12 سپتامبر، ارتش متجاوز ترکیه پس از بمباران عرصه شهید باهوز در منطقه گابار از توابع شهر شرنخ با هواپیماهای جنگی و بالگردهای تهاجمی، عملیات تهاجمی همه جانبه‌ای را آغاز کرده بود."

مرکز ارتباط و مطبوعات نیروهای مدافع خلق در ادامه‌ی بیانیه‌اش اظهار کرد که این عملیات تهاجمی در 16 سپتامبر بدون نتیجه عقب‌نشینی کرده و افزود: "آتش‌سوزی‌هایی که در نتیجه بمباران‌های ارتش متجاوز ترکیه در عملیات رخ داد ، همچنان ادامه دارد."

اطلاعات زیر در همان بیانیه آورده شده است:

"در 27 سپتامبر بین ساعت 00:00 تا 22:30 هلیکوپترهای ارتش اشغالگر ترک در خط قاشورا در منطقه‌ی متینا انجام شد. در اطراف روستاهای دشیشه و سرارو در ناحیه کانی ماسی شهرک آمدیه، تپه‌های کوردینه و قلعه قومری با هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شدند. در همان روز بین ساعت 11:10 تا 14:00 روستای شلادزی پنج بار توسط جت‌های جنگی بمباران شد. در نتیجه بمباران ها خسارات مادی به خانه‌ها، تاکستان و باغ‌های غیرنظامیان وارد شد

در 27 سپتامبر بین ساعت 22:50 تا 00:30 پروازهلیکوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق گری سور، گری سپی، مروانوس، تابورا عربا وبانستا در منطقه آواشین صورت گرفته است. همچنین مناطق دره باسیا و تپه  شهید انتقام با هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.

در 27 سپتامبر بین ساعت 23:00 تا 00:00 عرصه شامکه در منطقه‌ی زاپ با هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.

27 سپتامبر مابین ساعت 19:20 و 19:30 روستای گره واقع در ناحیه چمانکه در شهرک آمدییه از توابع استان دهوک با جت‌های جنگی بمباران شد.