نیروهای مدافع خلق: مقاومت آواشین ادامه دارد

ه.پ.گ اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترک در دو روز گذشته ١٧ بار منطقه ورخله در آواشین را با گازهای سمی هدف حمله قرار داده است و می‌افزاید که با مداخله نیروهای گریلا اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد تداوم نبرد با رژیم اشغالگر ترک در آواشین، گاره، زاپ و متینا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در منطقه ورخله‌-ی عرصه آواشین

روز ١٣ شهریور/ ۴ سپتامبر از ساعت ١٩:٣٠ الی ٢١:١٠ و روز ۵ سپتامبر (امروز) از ساعت ٧ ارتش اشغالگر ترک ١٧ بار منطقه ورخله را با مواد منفجره و گازهای سمی هدف حمله قرار داده است. پس از بمباران سنگین اشغالگران درصدد بودند تا بسوی مواضع ما پیشروی کنند که با مداخله نیروهای ما ناکام مانده و عقب‌نشینی کردند.

از ساعت ٢٣:٢٠ تا ١:٣٠ روز ۴ سپتامبر هلی‌کوپترهای ارتش ترک بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان عرصه آواشین به پرواز درآمدند.

گشتزنی درون‌ها و پهبادهای تجسسی رژیم ترک بی‌وقفه ادامه دارد.

گاره

هواپیماهای جنگنده در فاصله ساعات ٩:٣٠ تا ١٠ روز ۴ سپتامبر روستای گوزه و منطقه کافیه را بمباران کردند.

زاپ

۴ سپتامبر از ساعت ٩:٣٠ الی ١٩:٣٠ مناطق چمچو و روستای رنجبرآخا در عرصه‌ زاپ هدف حملات توپخانه‌های مرزی ارتش ترک قرار گرفتند.

۵ سپتامبر ساعت ٨:٣٠ هواپیماهای جنگنده منطقه چیای رش در عرصه زاپ را بمباران کردند."

متینا

حوالی غروب روز ۴ سپتامبر تپه زندوره در متینا و روستای هروره واقع در منطقه کانی ماسی در بخش آمیدی هدف حملات توپخانه‌های مرزی ارتش ترک قرار گرفتند."