نیروهای مدافع خلق: پدافند دفاع هوایی شهید دلال به فرماندهی مرکزی آمد حمله کرد

ه.پ.گ اعلام کرد که پدافند دفاع هوایی شهید دلال، فرماندهی مرکزی جت‌های ارتش اشغالگر ترک در آمد را در نیمه‌شب ١٩ مه به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز هدف حمله قرار داده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات‌های گریلایی و حملات اشغالگرانه دولت ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"نیروهای دفاع هوایی شهید دلال، نیمه شب ١٩ مه علیه فرماندهی مرکزی هشتم جت‌های ارتش اشغالگر ترک در آمَد عملیاتی موفقیت‌آمیز را به انجام رساند. این عملیات پیروزمندانه و موفقیت‌امیز بوده و تأثیر بزرگی بر جای گذاشت. دولت اشغالگر ترک و گردانندگان استعمارگر آن را بشدت به وحشت انداخت.

جزئیات بیشتری در مورد این عملیات متعاقبا با افکار عمومی در میان گذاشته می‌شود.

جزئیات عملیات کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

ساعت ١٠:٣٠ روز ١٨ می تک‌تیراندازان یژا ستار علیه اشغالگران مستقر در دره کنفرانس عرصه آواشین عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

ساعت ٩:٣٠ روز ١٩ می نیروهای یژا ستار عملیاتی را علیه اشغالگرانی که درصدد ورود به تونل‌های جنگ دره ماران در آواشین بودند به انجام رساندند. در این عملیات از فاصله‌ای نزدیک اشغالگران هدف قرار داده شدند. یک اشغالگر به سزای اعمالش رسید.

ارتش اشغالگر ترک در ٩ می عملیاتی را در عرصه جودی آغاز کرده بود. این عملیات در مناطق ناوسر جودی، قصابخانه، هلنا پیر، تپه چولیا و بلوروان صورت گرفت. روز ١٣ می در حالی که ٢ رفیقمان به وظایف انقلابی خود مشغول بودند منطقه بلوروان از سوی هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شد. ساعت ١۶:۴۵ نیز این منطقه با هلی‌کوپترهای جنگنده هدف حمله قرار گرفت. هر دو رفقیمان حملات دشمن را خنثی کرده‌اند و به سلامتی به رفقای همرزم خود پیوستند. در این عملیات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است. عملیات ساعت ١٨ روز ١۵ می به پایان رسیده است.

تدوام حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا

ارتش اشغالگر ترک حملات خود را به مناطق حفاظتی میدیا با هلی‌کوپتر و هواپیماهای جنگنده ادامه می‌دهد.

ساعت ١٣:۴۵ و ٢٠:٢۵ روز ١٨ می هواپیماهای جنگنده دشمن تپه زندوره در متینا را بمباران کردند.

از ساعت ٢٢ الی ٢٣:٣٠ روز ١٨ می هلی‌کوپترهای دشمن پس از آنکه به دولا ماران در آواشین نزدیک شدند اقدام به هلی‌برد نظامیان خود کرده‌اند.

در این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."