نیروهای مدافع خلق: روحیه مبارزاتی رفیق بارگران به انقلابمان نیرو می‌بخشد

ه.پ.گ اعلام کرد، فرمانده ایالت هفتانین «بارگران ارکندی» در روز ٢٠ آگوست ٢٠٢٠ به شهادت رسیده است. در اطلاعیه ه.پ.گ همچنین آمده است:"روحیه مبارزجویی، رزم و ایستار رفیق بارگران به انقلابمان نیرو می‌بخشد."

مرکز مطبوعات و رسانه‌های نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بارگران ارکندی عضو فرماندهی ایالت هفتانین در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده است.

اطلاعیه به شرح زیر است:

"حمله اشغالگرانه ارتش غاصب ترک که در آگوست ٢٠١٩ با هدف اشغال عرصه هفتانین آغاز شده بود یک سال و نیم را پشت‌سر گذاشت. قهرمانان هفتانین که برای در هم شکستن حملات اشغالگرانه دولت ترک قهرمانانه ایستادگی نموده و به مبارزه ادامه می‌دهند کارزار انقلابی «جنگ هفتانین» را آغاز نمودند. کارزار انقلابی جنگ هفتانین که در تاریخ مبارزات ما صفحه‌ای نوین بر مقاومت‌های حماسه‌ای افزود در سایه عزم و رنج بزرگ گریلاهای جنگش آزادیخواهی کوردستان و با مبنا قرار دادن خط‌مشی گریلایی نوین، با خلاقیت در جنگ تاکتیکی و عملکرد عالی جنگ گریلایی توانست کشته‌های بسیاری را بر دشمن تحمیل کرد. تکنولوژی فوق‌پیشرفته جنگی که [کشورهای عضو ناتو] به ارتش ترکیه واگذار شده بود در جنگ هفتانین مورد استفاده قرار گرفت. یک سال و نیم بدون وقفه بمباران سنگین ادامه یافت. با هواپیماهای تجسسی و بمب‌افکن، عرصه هفتانین بدون وقفه هدف عملیات هوایی قرار داده شد. اما ارتش ترک با تمامی حملات خود نتوانست به موفقیت دست یابد و ضربات مهلکی را پذیرا شد. ارتش ترک پس از مقاومت‌های تاریخی در سور و نصیبین اینبار در مقابل مقاومت جنگ هفتانین به سندروم هفتانین مبتلا شد. بسیاری از اشغالگرانی که با قرارداد به این جنگ گسیل شده بودند استعفا کرده و از جنگ گریختند. ارتش ترک با بکارگیری مزدوران و تبهکارانش در تلاش است تا در هفتانین باقی بماند اما از لحاظ روانی درهم شكسته است.

مقاومت جنگ هفتانین به خلق‌ها امید بخشید

گریلاگری مدرنیته دمکراتیک در هفتانین به شیوه‌ای حرفه‌ای به انجام رسید. تاکتیک خلاقانه جنگ مورد استفاده قرار گرفته و سیستم‌های زیرزمینی و شیوه جنگ مبتنی بر ویژگی‌های منطقه ارتش ترک و تکنولوژی آن را درهم شکست. نتایج نبرد مقاومتگران جنگ هفتانین و هنر استفاده از خطمشی نوین گریلایی اعتماد به نفس تاکتیک گریلایی را تقویت کرد و به خلق‌های آزادیخواه امید بخشید. همچنین یکبار دیگر اثبات کرد که نیروهای فرادست را می‌توان در هم شکست و نابود کرد. از اینرو کارزار انقلابی جنگ هفتانین و نتایج آن نه تنها برای خلق‌های کوردستان، همچنین برای تمامی خلق‌های فرودست به سرچشمه امید مبدل گردید."

ه.پ.گ اعلام کرده است که در نتیجه حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه هفتانین در روز ٢٠ آگوست ٢٠٢٠، بارگران ارکندی از فرماندهان این ایالت به شهادت رسیده است.

جزئیات شناسنامه فرمانده شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: حسن گونر

   کد سازمانی: بارگران ارکندی

   محل و سال تولد: آدانا

   نام مادر – نام پدر: دیوانه - محمود

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ آگوست ٢٠٢٠ / هفتانین

رفیق بارگران ارکندی اهل روستای ارکندی منطقه گارسا در ایالت بوتان است که با میهن‌دوستی خود شناخته می‌شوند. وی در میان خانواده‌ای وطن‌دوست چشم به جهان گشود. خانواده رفیق بارگران در نتیجه سوزاندن روستاهای کوردستان که یکی از سیاست‌های وحشیانه دولت سفاک ترکیه علیه بشریت بود مجبور به مهاجرت به کلانشهرها شدند. رفیق بارگران دور از کوردستان بزرگ شد. اما با ارزش‌های نیرومند میهن‌دوستانه خانواده خود و هم با قلبی سرشار از عشق به میهن بزرگ شد. در سن کودکی علیه دشمن استعمارگر بپاخواست، مبارزه کرد و به یکی از ژنرال‌های کوچک مبدل گردید. هنوز ١۴ ساله بود که بازداشت شد. مبارزه خود را ادامه داد و پس از آزادی نیز در محل زندگی خویش تداوم بخشید و یکبار دیگر از سوی دولت فاشیست ترکیه بازداشت شد. پس از آنکه آزاد شد برای تداوم مبارزات خود به شیوه‌ای نیرومند و نتیجه‌بخش راه کوهستان‌های کوردستان را برگزید."

ه.پ.گ با اشاره به اینکه فرمانده بارگران یکی از ملیتان‌های پیشاهنگ پ.ک.ک بوده است می‌افزاید:"همچون شهید رشید سردار که یکی از فرماندهان بزرگ مقاومت و عملیات‌های انقلابی بود در روز ٨ آگوست ٢٠٢٠ ضربه‌ای بسیار مهلک را بر اشغالگران وارد و درسی تاریخی به آنان داد و با فرماندهی عملیات انقلابی در ارتفاعات پیربولا توانست ٢٢ کنتراگریلا و اشغالگر را به سزای اعمالشان برساند، ٩ مزدور را به سزایشان رسانده، به دو هلیکوپتر از جمله یک سیکورسکی و یک کبرا نیز ضربه وارد کند."

ه.پ.گ با اشاره به اینکه رفیق بارگران ٢٠ سال از زندگی خود را در مبارزه و ١٧ سال از این مبارزه را در صفوف گریلایی صرف کرده است می‌افزاید:"خلق میهن‌دوست بوتان و جوانان کوردستان هزاران بارگران را در میان خود آماده خواهند کرد و همیشه نام و یاد وی را زنده نگه خواهند داشت.

بر این مبنا مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی رفیق فرمانده بارگران، اهالی ارکندی و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم."