نیروهای مدافع خلق: شهدای زاپ راه پیروزی را به ما نشان دادند

ه.پ.گ هویت سه گریلای جانباخته در مقاومت زاپ را بیان کرد. نیروهای مدافع خلق می‌گوید آنان با فداکاری‌های بزرگ در زاپ ضربات سختی به دشمن زدند و راه پیروزی را به ما نشان دادند. یکی از سه گریلای شهید از اهالی شرق کوردستان است.

مرکز مطبوعات و خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه‌.پ‌.گ) در اطلاعیه‌ای هویت سه گریلای شهید عرصه زاپ را منتشر کرد. ه.پ.گ درباره سه گریلای شهید نوشته است: "در منطقه زاپ که مقاومتی حماسی در برابر اشغالگری وجود دارد، گریلاهای آزادی کوردستان ضربات شدیدی به متجاوزین می‌زنند، با اوج روحیه ایثار آپوئی می‌جنگند و با پرداخت هزینەهای سنگین از دستاوردهای خلقمان دفاع می‌کنند. فرزندان دلاور خلق کورد، دوغان، کارکر و روژدا که از نواحی گوناگون کوردستان به صفوف آزادی ملحق شدند با این منش جنگیدند و به شهادت رسیدند."

ه.‌پ.‌گ به نقش و فداکاری‌های بزرگ آنان در جنگ با نیروهای اشغالگر ترکیه پرداخته و ضمن تجدید پیمان با آرمان شهیدان و قول ادامه راهشان، اسامی سه گریلای شهید را به این شکل اعلام می‌کند:

   نام و نام خانوادگی: ودات انگون

   کد سازمانی: دوغان ژیرکی

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: ظریفه - آیدین

  تاریخ و محل شهادت: ١١ جولای ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: منصوره مدیرزاده

   کد سازمانی: روژدا کوتول

   محل و سال تولد: خوی

   نام مادر – نام پدر: هوزیه - بهروز

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ جولای ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: بشیر آکباش

   کد سازمانی: کارکر سربست

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - اسماعیل

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ جولای ٢٠٢٢ / زاپ

دوغان ژیرکی

 

روژدا کوتول

 

 

 

کارکر سربست

 

ه‌.پ‌.گ ضمن بیان تسلیت به خانواده جانباختگان و مردم کوردستان از ویژگی‌های سه گریلای شهید نوشته و در بخش توصیف شهید روژدا کوتول گریلای روژهلاتی آورده که او متولد خانواده‌ای میهندوست در کوتول از توابع شهر خوی بود که بهای زیادی در مبارزات آزادی کوردستان پرداخته است.

نیروی مدافع خلق می‌گوید: فشارهای رژیم ایران علیه زنان و نیست‌انگاری آنان در اجتماع موجب بروز تناقضات جدی در رفیق روژدا شد. او به هیچ وجه آن شکل زندگی که نظام تحمیل می‌کند را قبول نکرد و به تکاپوی مبارزه افتاد. سال ٢٠٠٧ وقتی که دائی رفیق روژدا شهید شد او در اثر آن واقعه و برای خشم و تلافی آن، تصمیم گرفت به مبارزاتش ادامه دهد. سال ٢٠٠٨ او به گریلاهای آزادی کوردستان پیوست.

ه‌.پ‌.گ به توفیق شهید روژدا در فراگیری ایدئولوژی و تلفیق آن با خشم خود پرداخته و می‌گوید او رفیقی موفق در مأموریت‌های خود بود که با فداکاری و زحماتی که بر دوش گرفت به یک گریلای دوست داشتنی در میان همرزمانش بدل شد.

ه‌.پ.‌گ توانایی‌های حرفە‌ای شهید روژدا کوتول در جنگ و درک فلسفه رهبر آپو را در این بیانیه یادآوری کرده و می‌افزاید رفیق روژدا در امتداد مسیر زیلان حرکت می‌کرد و آنرا مبنای تمام لحظات زندگی خود کرد. او در خط پاژک و یژاستار ژرف‌اندیشی کرد و در سخت‌ترین شرایط نیز یک رزمنده و فرمانده پیشقدم یژاستار بود.

شهید روژدا کوتول در مقاومت زاپ در میان گریلاهای یژاستار ضربات سختی به دشمن زد و تا زمانی که شهید شد سرش بلند بود.