نیروهای مدافع خلق: شهیدان درسی تاریخی به متجاوزین دادند

نیروی مدافع خلق هویت پنج تن از شهدای جاویدان مقاومت زاپ را منتشر کرد

نیروی مدافع خلق، هویت پنج تن از شهدای زاپ را برای اطلاع افکار عمومی بیان کرد و ضمن ابراز تسلیت به بستگان گریلاهای جانباخته و مردم وطندوست کوردستان تأکید کرد که شهیدان زاپ یک درس تاریخی به نیروهای متجاوز ترکیه داده اند. ه.‌پ.‌گ شهیدان را ارج می‌نهد و می‌گوید شهیدان نوید پیروزی دادند.

مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق درباره شهدای زاپ نوشته است: "منطقه زاپ نامش با مقاومت حماسی در تاریخ مبارزت خلق کورد نگاشته شده است. زاپ به شکل درخور نامش همچون همیشه مقاومت می‌کند و درس‌های تاریخی دوباره به ارتش اشغالگر ترکیه می‌دهد. در بدل شدن زاپ به قلعه مبارزات با اراده‌ای پولادین، بی گمان نقش تعیین کننده را شهدای قهرمان ایفا کردند. رهروان این راه برای یک زندگی آزادانه و عزتمندانه، تمام لحظاتشان را با مبارزه و مقاومت درآمیختند. برای دستیابی مردم ما به احترام و آزادی با اخذ موضع فدائیانه که نظیرش هیچ جایی مشاهده نمی‌شود، در برابر کاپیتالیسم به عنوان یک نظام ضدبشری و در برابر استعمارگری ترکیه که همکار محلی سیستم است می‌جنگند."

ه‌.پ‌.گ با این توضیحات می‌افزاید: "همرهانمان سارا، سحر، سعیدخان، زانا و بروسک، پیشقدمان این جنگ و مقاومت علیه تجاوز دشمن بودند که شهید شدند. هر یک از آن رفقای گرانقدر که از نواحی مختلف شمال کوردستان آمده بودند حول آپویی‌گری بهم رسیدند و نوید پیروزی دادند."

این بیانیه با ابراز تسلیت به خانواده گریلاهای جانباخته و عموم مردم وطندوست کوردستان، مشخصات شهدای زاپ را به این شرح اعلام می‌کند:

   نام: صالحه کایا

   نام سازمانی: سارا آگری سرهلدان

   محل تولد: آگری

   اسامی مادر و پدر: عایشه- کمال

   زمان و مکان شهادت: ١٨ خرداد ١۴٠١/ زاپ

   نام: خدیجه آتش

   نام سازمانی: سحر دنیز

   محل تولد: مردین

   اسامی مادر و پدر: فاطمه- عبدالعزیز

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ تیر ١۴٠١/ زاپ

   نام: آزاد کاراکوش

   نام سازمانی: سعیدخان الگز

   محل تولد: وان

   اسامی مادر و پدر: حلیمه- جاهد

   زمان و مکان شهادت: ١۶ خرداد ١۴٠١/ زاپ

   نام: عبدالله کان

   نام سازمانی: زانا آمد

   محل تولد: آمد

   اسامی مادر و پدر: کَوی- شریف

   زمان و مکان شهادت: ١۶ خرداد ١۴٠١/ زاپ

   نام: حسن آکدمیر

   نام سازمانی: بروسک آمد

   محل تولد: آمد

   اسامی مادر و پدر: حبیبه- محمد صادق

   زمان و مکان شهادت: ٢٩ فروردین ١۴٠١/ زاپ

سارا آگری سرهلدان

 

 

سحر دنیز

 

 

سیدخان الگز

 

زانا آمد

 

ه‌.پ‌.گ در بیانیه خود ضمـن تجلیل و قدردانی از شهدای قهرمان مقاومت زاپ گفته است که همرزمان شهیدان به مبارزات آنان ادامه می‌دهند.