نیروهای مدافع خلق: شماری از رفقایمان در حمله نظامیان پ.د.ک به شهادت رسیدند

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای در مورد سرنوشت گریلاهایی که از وضعیت آنان اطلاعی در دست نبود اعلام کرد:"برپایه اطلاعاتی که از ساکنان منطقه دریافت کرده‌ایم نظامیان پ.د.ک با محاصره و حمله به نیروهای ما، شماری از رفقا به شهادت رسانده‌اند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت شماری از گریلاهای خود در حملات نظامیان پ.د.ک در روز ٢۶ ژوئیه /۵ مرداد خبر داده است.

متن اطلاعیه ه.پ.گ به شرح زیر است؛

"گروهی کوچک از نیروهای گریلای ما که در حال انجام وظیفه برای تغییر محل فعالیت بودند، ارتباط این گروه در ٢۶ ژوئیه پس از رسیدن به حومه خلیفان با ما قطع شد.

برپایه اطلاعاتی که از منابع محلی دریافت کرده‌ایم نظامیان پ.د.ک اطراف این رفقا را محاصره کرده و آنان را مورد حمله قرار داده‌اند و شماری از رفقا به شهادت رسیده‌اند. اطلاعاتی که از ساکنان منطقه کسب کرده‌ایم بدین شرح است. منطقه مذکور از سوی نظامیان پ.د.ک محاصره شده است، ورود و خروج از منطقه ممنوع اعلام شده است، دسترسی به اطلاعات بیشتر میسر نیست.

همزمان از اظهارات برخی از مقامات پ.د.ک در گفتگو با رسانه‌ها می‌توان فهمید که حادثه‌ای در اطراف خلیفان رخ داده است. ما به طور جدی نگران سرنوشت رفقایمان هستیم. محاصره و حمله به یک گروه که تنها در حال عبور از منطقه است هیچ معنی ندارد. این وضعیت غیرقابل قبول است. قابل درک است که این اقدام تنها با هدف خدمت‌ کردن به دشمنان خلق کوردستان است.

انتظار داریم قبل از آنکه کاسه صبرمان لبریز شود، پ.د.ک بدون وارونه‌ کردن حقایق، در مورد سرنوشت رفقای ما به اطلاع‌رسانی قابل اعتماد و معتبر اقدام کند.

در برهه حساس تاریخی در مورد این حمله که منافع ملی خلق کورد را هدف قرار داده است و می‌تواند زیان‌های بزرگی را به همراه داشته باشد ما از خلقمان می‌خواهیم که هشیارانه عمل کنند و از تمامی نیروهای سیاسی می‌خواهیم که با مسئولیت‌پذیری به وظایف ملی خویش عمل کننند."