نیروهای مدافع خلق: ترکیه از گازهای سمی استفاده کرد، مقاومت تاریخی ما ادامه دارد

ه.پ.گ اعلام کرد که دولت ترکیه در حمله به نیروهای گریلا در آواشین ١٨ بار از مواد مفنجره و گازهای سمی استفاده کرده است. با این حال حملات رژیم ترکیه با شکست مواجه شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلاهای خود و حملات رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در عرصه مقاومت ورخله در آواشین؛

١۴ شهریور/ ۵ سپتامبر از ساعت ١٩:٣٠ الی ٢١ و ۶ سپتامبر از ساعت ٧:٣٠ الی ١٩:۴۵ ارتش اشغالگر ترکیه در حمله به عرصه مقاومت ورخله ١٨ بار از مواد منفجره و گازهای سمی استفاده کرده است.

اشغالگران پس از بمباران درصدد پیشروی در عرصه مقاومت ورخله بودند که با مداخله نیروهای گریلا مواجه شده و بدون کسب نتیجه مجبور به عقب‌نشینی شدند. ارتش اشغالگر ترک از صبح امروز عرصه ورخله را آماج حمله گازهای سمی قرار داده است.

پرواز درون‌ها و پهپادهای جاسوی بر فراز این منطقه همچنان ادامه دارد.

۶ سپتامبر از ساعت ١١:٣٠ تا ١٣ توپخانه‌های دشمن اطراف روستاهای گونگن بانیک و منین در عرصه هفتانین را حملات خمپاره‌ و توپ‌باران قرار دادند.

۶ سپتامبر از ساعت ٢٢:٣٠ تا ٠٠:٠٠ هلیکوپترهای دشمن بر فراز خط قاشورا به گشتزنی پرداختند. همان روز اطراف روستاهای دشیشه و سرارو در ناحیه کانی ماسی بخش آمیدی و کلا قمری و مناطق کوردینه از سوی هلیکوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفتند.

۶ سپتامبر از ساعت ٢٢:٣٠ الی ٠٠:٠٠ هلیکوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان در آواشین به گشتزنی پرداختند. همزمان منطقه دره باستا هدف حملات راکتی و گلوله‌باران هلیكوپترهای تهاجمی قرار گرفت."