نیروهای مدافع خلق: ترکیه از سلاح‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کند

بنابر اطلاعیه ه.پ.گ، ارتش اشغالگر ترک در حمله به مناطق مقاومت ۶ بار از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی استفاده نموده است، ٩ بار با هواپیماهای جنگنده و ۴٠ بار توسط بالگردهای تهاجمی منطقه را بمباران کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از مقاومت گریلاهای آزادی در برابر ارتش متجاوز ترکیه منتشر کرد.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ١۵ سپتامبر/ ٢۴ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور، ٢ پهپاد ارتش ترک که در حال گشتزنی بر فراز تپه آمیدی بودند از سوی تیم‌های سیار گریلا سرنگون شدند.

١۶ سپتامبر در همین منطقه ۶٠ کیلوگرم مواد منفجره اشغالگران که برای بمب‌گذاری سنگرهای جنگ منطقه تدارک دیده بودند از سوی تیم‌های گریلا منهدم شده است.

ه.پ.گ در ادامه با اشاره به تداوم حملات شیمیایی ارتش ترکیه می‌افزاید؛ روز ١۵ سپتامبر مناطق مقاومت تپه جودی و تپه آمیدی ۶ بار با سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی بمباران شدند.

همچنین روز ١۵ سپتامبر هواپیماهای جنگنده ٩ بار مناطق گولکا و چارچل و زمین‌های اطراف روستای بشیله در متینا را بمباران کردند. بالگردهای تهاجمی نیز در این روز ۴٠ بار مناطق مقاومت کوروژارو، ساجا، تپه حکاری، تپه اف‌ام، تپه جودی و تپه آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. ارتش متجاوز ترک در همین روز تلاش نمود با کمک بیل‌ مکانیکی سنگرها و تونل‌های جنگ منطقه کارکر را تخریب کند.