نیروهای مدافع خلق: یاد رفقایمان گلهات و زیندان را با ادای احترام گرامی می‌داریم

ه.پ.گ اعلام کرد که دو گریلا به نام‌های گلهات و زیندان در سال ٢٠٢٠ به شهادت رسیده‌اند و افزود:"صرف هر هزینه‌ای از مبارزه دست نمی‌کشیم و پیمان می‌بندیم که آزادی را محقق کنیم."

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای هویت دو گریلای شهید سال ٢٠٢٠ را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در روزهای ١٠-١۵ نوامبر ٢٠٢٠ ارتش اشغالگر ترک در چلی و زاپ عملیات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. در جنگ و حملات هوایی دشمن رفقایمان گلهات و زیندان به شهادت رسیدند.

کوردستان در تاریخ شاهد حماسه‌های قهرمانی بسیاری بوده است و امروز نیز قهرمان‌های دیگری را دامان خود پرورش می‌دهد. در سایه مبارزات این قهرمانان نقشه‌های اشغالگرانی که درصدد اشغال کوردستان بوده و برای قتل‌عام خلقمان نقشه کشیده‌اند با شکست روبرو شدند و هر روز از خاک کوردستان بیرون رانده می‌شوند. این فرزندان قهرمان خلقمان نه تنها حضور دشمن را نمی‌پذیرند بلکه حتی سایه‌ دشمن در کوردستان را تحمل نمی‌کنند. قهرمانان خلقمان بر این مبنا هزینه‌های گزافی را پذیرفته و مبارزه می‌کنند. در سایه رنج این مبارزات خلقمان موجودیت و هویت خود را شناخته و امروز برای ارزش‌‌ای دمکراتیک انسانی پیشاهنگی را بر عهده گرفته است. در سایه فلسفه رهبر آپو و رنج‌های شهیدان قهرمان جنبش آزادیخواهی کوردستان به امروز رسیده است و از اکنون به بعد نیز صرف هر هزینه‌ای دست از مبارزه نمی‌کشد و پیمان می‌بندد که آزادی را برای خلقمان محقق نماید.

رفقایمان گلهات و زیندان برای اینکه به بخشی از مبارزه قهرمانانه کوردستان مبدل گردند با مسئولیت‌پذیری در صفوف گریلا جای گرفتند. هر دو رفیق از روزی که به عضویت نیروهای گریلا قرار گفتند به وظایف خود عمل نمودند، با ژرف‌اندیشی در فلسفه رهبر آپو و مبانی گریلای مدرن را مبنا قرار دادند. رفقا گلهات و زیندان آموزش‌های ایدئولوژیک و نظامی را سپری کردند و برای جایگیری در جنگ علیه اشغالگران در عرصه زاپ به مقاومت ملحق شدند. هر دو رفیقمان در سال ٢٠١٨ تا سال ٢٠٢٠ در جنگ‌های بسیاری شرکت کرده بودند، با موضع نظامی و پراکتیکی خویش به ملیتان آپویی مبدل شدند. رفقایمان گلهات و زیندان با مشارکت فدایی و صداقت خود به الگوی تمامی رفقا مبدل شده و به سمبل ملیتان‌های آپویی برای جنگ و زندگی بدل شدند.

با مسئولیت‌پذیری که شایسته رفقایمان گلهات و زیندان باشد، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های شریف رفقای شهید و عموم خلق میهن‌دوست کورد اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که یاد و خاطره آنان را برای همیشه زنده نگاه داریم."